onsdag 30 november 2011

Pappersformer.........tips!

Våra fina designark kommer inte bara i storlek 12" x 12". Ibland stöter jag på olika former av papper. Även om jag inte alltid har älskat själva utseendet på pappret har jag köpt dem ändå.

Jag har nämligen under flera år samlat på mig massa olika mallar som jag helt enkelt har gjort av alla dessa olika former på papper som jag handlat. För annars använder man upp pappret man köpt och formen på pappret är då borta.


 Hoppas ni ser på bilden här ovan =) Jag har oftast köpt ett sånt där stort ark på typ nästan 1m x kanske 70 cm eller nått i en vanlig pyssel/scrapaffär. Detta papper räcker till att göra många sådana här mallar.

På detta sätt kan man enkelt göra den form på papper man för stunden vill ha på just det designark man vill =))) Smart va!!

Jag har även gjort på detta sätt med kuvert som jag öppnat upp och gjort mall av........



+ att jag har en hög med väldigt varierande utseende....



Jag tycker detta är jättebra att ha just för att kunna välja vilket papper jag önskar ha formen på och inte vara bunden till den färg som tillverkaren valt att göra det i!

2 kommentarer:

  1. ler jag gör oxå så ibland :D
    Så kul att du vill vara med i min utlottning :D
    Lycka till kram Johanna "pojjo"

    SvaraRadera
  2. Så brukar jag också göra! Det är jättebra.

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)