tisdag 15 november 2011

Ett litet tips!

Idag tänkte jag att jag skulle dela med mig av ett litet tips som jag kom på för ett tag sedan.

I denna hobbyn blir det mycket skräp......i alla fall hos mig =)

Mycket skräp kan man spara och använda till annat. Ibland är jag för lat för att spara skräpet och använda men detta skräp jag ska visa idag är just en sån grej som är perfekt att spara.

När man stansar ut olika saker får man en del skräp som bara slängs.........mycket onödigt. Dessa går att använda till mycket..........bl a det jag ska visa nu.

Jag har stansat ut en swirl från Magnolia.........


Det som blir skräpet här tog jag och satte ihop och gjorde sedan denna med en Pearl Maker....



Hur enkelt som helst!! Jag har knappt använt mina Pearl Maker men nu har jag hittat det perfekta sättet att använda dem på. Även stickles blir jättebra att använda detta till.

Man kan ju ta vilket utstansat papper som helst som blir över och använda som en konturmall och göra likadant.

Hoppas ni provar och tycker det var ett bra tips =)))

4 kommentarer:

  1. Smart och snyggt. Jag brukar också spara amen har inte tänkt på pearlmakers.

    SvaraRadera
  2. Supersmart! Det ska jag också börja med, är ju så lätt att pearlmakers:ena bara blir stående annars. Såå kul idé:D

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)