fredag 2 december 2011

Kort med 3D-provdocka!

Barnens kusin har fyllt år och naturligtvis blev det ett kort gjort.

Jag har på detta kort prövat att göra en 3D-provdocka som gulliga Tesa tipsade om på sin blogg. När jag hittade detta tips hade jag precis varit i Uddevalla på scrapmässa och köpt med mig en Tim H-die med just provdockan =)

Jag har bara prövat med provdockan hittills men man kan ju göra detta med i stort sett vilken die som helst skulle jag tro.

Jag stansade först ut basen i ett papper jag satt aluminiumtejp på. Sedan stansade jag ut flera provdockor i tunt vitt papper samt ett silverpapper....


Efter detta delar man alla papper på mitten och sätter ihop dem med någon form av klämma...jag hitta små klänypor =).... och limmar längs kanten och låter torka....



Nu tar man och limmar fast ena halvan av basen mot kortet och låter torka. När det torkat tar man och vänder upp den och fäster fast andra basen mot kortet. Jag satte ett band runt som ett skärp....



Färdigt blev hela kortet så här fint....



På kortet här nere ser man tydligt vilken läcker 3D-effekt det blir på kortet ....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)