onsdag 2 november 2011

Små söta nallar!

Idag ska jag visa steg för steg hur man på ett enkelt sätt kan göra en söt nalle att te x sätta på ett kort.

Börja med att bestämma vilken färg du vill ha på nallen......jag tänkte visa hur jag gjorde en isbjörn =)

Välj sedan storleken på nallen och stansa ut en stor cirkel och fyra mindre.......


Stansa sedan ut den stora cirkeln igen i samma färg som två av de små.....lägg den i stansmaskinen.....



...och stansa igenom, nu får du två bitar som ser ut så här.......



Biten till vänster är den man skall använda till projektet så den kan man variera hur stor man vill ha den.

Börja nu med att sätta fast denna biten i nedre kanten av den stora vita cirkeln....



Limma sedan ihop det 4 små cirklarna enligt denna bilden....


Nu limmar man fast dom bakom den stora cirkeln i valfritt läge......



Nu är det bara att sätta dit lite ögon och näsa och annan valfri dekoration. Så här blev min =)



Gjorde två till när jag ändå var i farten. En söt brun.........och en lite tuffare...........





I våras gjorde jag ett kort med en sån här nalle på till min brors lille son som fyllde år...så här blev det...


Jag hoppas att jag har kunnat inspirera er till att pröva dessa söta nallar själva nu!

Kram Iffa

5 kommentarer:

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)