tisdag 11 september 2012

Canvastavlor!

Hej!
 
 
I helgen blev det en cykeltur bort till Tygladan. Det är precis som det låter en stor affär där vi
bor i en gammal lada =)
Där finns heminredning, gardiner................och mängder med tyg!
 
Något som jag gjort här hemma i flera år är att sätta tyg på canvasramar och på det
viset fått snygga, lätt utbytbara tavlor.
 
Dottern möblerade om i sitt rum för några veckor sedan så denna gång
var det hennes rum som behövde ändras.
Hon hittade ett snyggt tyg som vi satte på tavlorna och vips så var rummet
genast mycket roligare =)
När vi kom hem med tyget insåg hon att hon helt klart hade ett tema i sitt
rum...............ser ni vilket =)
 
(tavlor, kudde & fönsterlampa)
 
Här är tavlorna vi gjorde....
 
 
 
...och uppe på väggen....
 
 
För er som aldrig provat kan jag varmt rekommendera detta. Det är billigt och
ändrar rummet enormt mycket....bara genom en liten bit tyg.
Dessa tavlor är 50x50 cm.
 
Om ni vill prova men aldrig gjort görs det så här enkelt...
 
 
En canvastavla, en bit tyg, spana in dig på en snygg bit på tyget....klipp till och häfta fast!!
 
Kram iffa
 
 
 


26 kommentarer:

  1. Enkel montering och va snyggt det blev :) Snygga motiv. kram bibbi

    SvaraRadera
  2. Vilken toppen bra idé,
    och snyggt blev det också.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Veldig smart og veldig flott :)
    Klem Sissel

    SvaraRadera
  4. Hej på dig!
    Så himla läckert!!!
    Jag har en kompis som också gjort sådana här tavlor, har alltid trott att det varit invecklat... men ser på dina bilder att det inte är så himla krångligt! Måste testa... ;)
    Ha det gott, Annacarin

    SvaraRadera
  5. Så coola de blev!! Och tyget var ju galet läckert!! Måste också prova!

    tack för tipset!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Så läckra tavlor och så enkelt det blir att fixa nya smart idé. Då blev dottern glad hon fick lite nytt och fint på rummet. Jag gillade även ditt fina chokladkort de ser så roliga ut att göra och din favofärg och brunt blir ju så snyggt ihop gillade den stora bruna blomman är det en dies eller har du gjort den själv?

    SvaraRadera
  7. Snyggt, allt blev jättefint,
    jag gillar lampan.
    Roligt att göra egna saker.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så fina tavlor. Syns att hon har fått New York tema på rummet. Perfekt att byta tyg sen när man tröttnat. Min svärmor har länge pratat om Tygladan, men vi har inte kommit iväg dit än. Får kanske bli till helgen då vi ska till Vänersborg igen.

    Ja, vi hade en underbar hemlig resa som gick till Göteborg. Där blev det shopping, och sen kom vi till hotellet och fick genomgå en sparitual. På kvällen blev det mat på hotellet. Sen övernattning och supergod frukost på hotellet. Men sen längtade vi så efter våra små småttingar att vi skippade shoppingen på söndagen..

    Tyvärr blev det inte så mycket pysslande i helgen. Det är ju så.. Inte alltid tiden räcker till..

    Hmm, här blev en novell skriven. Hoppas att du orkar läsa allt. Ha det bra!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. coolt gjort, så här jag gjort på vår enkla sänggavel. Jag byter tyg på den då o då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, så gör jag oxå, vi har allihopa sådana sänggavlar och har inte haft annat de senaste typ 10 åren =)
      Jag köpte en vanlig spånskiva i precis den storlek jag ville ha, satt vadd först för att få den mjuk och sedan på med ett tyg!

      Radera
    2. Kan inte låta bli att skratta Iffa.... Så har vi gjort vår sänggavel oxå... Även vaddet... Hi hi kram

      Radera
  10. Tygladan är super! Och tavlorna blev toppenfina.

    SvaraRadera
  11. Supersnyggt, din dotter måste vara helnöjd!! Ser ju riktigt enkelt ut, bra tips!

    Tack för din glada kommentar hos mig igår, ler alltid när jag läser vad du skriver =D

    Ha en härlig dag!

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Jättefint med de nya tavlorna. Jag har tänkt göra egna men det har inte blivit av. Kramar Katarina

    SvaraRadera
  13. Åh, vad smart. Ett billigt enkelt sätt att förändra hemmet. :D

    Kram

    SvaraRadera
  14. Jo, hihi.. jag bor allt en bit ifrån. Men! Jag är född och uppvuxen i Grästorp och sen bott i Thn. Men sista flytten blev till Jönköping. Så det är här jag huserar nu. :-)

    SvaraRadera
  15. Ser ju smidigt och enkelt ut. Jag har spänt upp tyg på frigolitskivor, jag.. samma teknik, men det är ju enklare att få det att fästa ordentligt om man har en riktig träram att häfta i!

    SvaraRadera
  16. Smart sätt att förändra rummet med lite pengar....och toksnyggt blev det också! New york nästa eller?

    SvaraRadera
  17. Så snygga tavlorna blev häftiga motiv.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  18. Det blev superläckra tavlor, förstår om dottern är nöjd. Ha en bra helg. Kram

    SvaraRadera
  19. Så rackarns läckra tavlor! Förstår att hon blev nöjd! Och vilket bra tips..! ;)

    SvaraRadera
  20. WOOOOW så snygga tavlor!! Och så kul att de blir personliga! Me like! kramar Lotta

    SvaraRadera
  21. Skitsnyggt! Tygladan är bra, iaf om du menar den i Vbg. Har tyvärr flyttat från området men det är en butik som mer än gärna besöks när man kommer "hemåt". =)

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)