måndag 7 november 2011

Att göra ramar....

.....är väldigt enkelt precis som jag gjorde på det här pepparkakshuset runt fönstret.

Då jag inte har någon tunn magnetplatta så gör jag helt enkelt så att jag sätter en lite tunn dubbelhäftande tejp över två valfria Spellbinders...


Sedan är det bara att lägga den i stansmaskinen med ett papper över så får man dessa bitarna....



Den stora biten går utmärkt att använda som mall ihop med Distressfärger!

Man kan göra så här med alla olika dies som är som Spellbinders och ibland har jag tagit två helt olika former och lagt ihop och då får man också ett jättefint utseende!

Hoppas ni provar! Spellbinders är ungefär som Tupperware........det går att använda till allt möjligt.......man måste bara komma på det =))

Ses en annan dag!

2 kommentarer:

  1. Tack för ditt avtryck, betyder mycket.

    Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé! Har kikat runt i din blogg och fått massor med bra tips och inspiration!

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)