fredag 28 oktober 2011

Organisera

Det är något jag göra hela tiden. Det går ett tag och sedan kommer jag på eller läser om någon annan förvaring som jag tycker verkar smartare att ha till mina scrapprylar än vad jag redan har.

När ett sånt infall inträffar blir det kaos i vardagsrummet där jag håller till med min hobby och saker åker ut över hela soffan =)

Det jag ändrat nyss är bl a min blomförvaring. Jag har haft lite olika sätt att förvara de platta blommorna på men aldrig blivit nöjd. Nu sist slängde jag ner alla i en Converselåda vilket resulterade i att jag inte ville öppna den för då var jag tvungen att hälla ut allt och sedan leta.

Min lösning har då blivit att testa att sortera blommorna i färg. Jag har lagt dem i zippåsar som är enkla och öppna och försluta........



....och sedan stoppat ner dom i Converselåda igen.....



Nu känner jag att jag orkar ge mig på att leta efter blommor vilket känns kul!

Resten av blommorna har jag valt att förvara som jag gjort innan men försökt dela upp lite mer efter storlek...



Som ni ser förvarar jag även spets i en glasburk vilka jag köpt på Ikea.....precis som jag gör med glitterlim.......



Mina älsklingsrosor förvarar jag stående i en burk från Höganäs som det varit senap i =)



I en likadan burk har jag lite olika dekorationer som är fina att sätta på kort....



Jag tycker om att ha sakerna nära så jag inte behöver springa omkring för att nå dem och jag tycker om att kunna se vad som finns utan att rota i lådor hela tiden. Visst har jag mycket i lådor också men det jag använder ofta låter jag stå framme på detta viset =)

Då har ni sett hur jag förvarar lite av mina scrapprylar, hoppas jag kanske kunnat inspirera någon!

Kram Iffa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)