söndag 9 oktober 2011

Glitter!

Imorse när jag satte på tv:n var det ett avsnitt av Martha Stewart. Ibland hinner jag se en snutt av hennes avsnitt och hon har oftast (eller alltid, kommer inte ihåg) en del i programmet där de skapar något själva.

Idag var det halloweentema och de gjorde kort med spindlar på. Dessa hade de hällt glitter över och det blev ju jättefint!

När jag såg programmet kom jag ju ihåg att jag också brukade glittra till saker för några år sedan. Jag letade fram mitt glitter och satte igång direkt.

Först tog jag bara en bit papper och satte dubbelhäftande tejp över.........


Efter det är det bara att dra bort skyddspappret och hälla över glitter..........



Häll bort allt glitter och då ser pappret ut så här..........



Nu är det bara att stansa ut det man vill ha. Jag fick ut två olika på denna biten jag gjorde. Dels en fjäril.....



....och en sko som redan sitter på ett projekt jag får visa vid ett senare tillfälle då personen inte fått det än =)



Ibland är det roligt att få damma av sina saker som ligger längst in och fräscha upp alla olika tekniker man testat genom åren!

När jag var på Maxi idag hade det börjat komma upp julsaker redan. Jag behärskade mig för att inte börja köpa redan.............men ett litet fint band fick följa med hem och bo bland mina scrapprylar



Superfint tycker jag och endast 20 kr! Det är 20 mm brett och 3 meter i förpackningen. Fanns även i vitt med röda motiv men mitt val föll på detta.

Hoppas ni fått inspiration till att ge er på glitter.........passar ju perfekt nu när julen närmar sig.

Kram Iffa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)