fredag 14 oktober 2011

Aluminiumdekoration

Håller på med ett aluminiumprojekt och har gjort en dekoration till den, även den i aluminium.

Tänkte jag skulle visa dekorationen idag.

Först har jag tagit ett vanligt cardstock, satt dit foambokstäver.....


Steg nr 2 blir att sätta aluminiumtejp över hela.....



När detta är gjort får man noggrant försöka trycka till runt bokstäverna så att de träder fram tydligare.
Steg nr 3 blir att kleta på svart akrylfärg över hela........



Nu är det bara att ta en gammal trasa och torka bort så mycket färg som man tycker.......och sen blir resultatet så här......



Det är kanske lite svårt att återge exakt hur det ser ut på ett foto men det blir väldigt fint. Denna teknik kan man använda på i princip vad som helst som man kan klä in i aluminium....som te x den här fina FLASKAN .

Tänk att det kunde vara så kul med en bit aluminiumtejp =)). Vilket tur att jag lyckades roffa åt mig två rullar på Lidl.

Kram Iffa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)