onsdag 5 oktober 2011

Distress Stain

Beställde nyss en Distress Stain för att testa denna variant av distressfärg. Tog en av mina favoritfärger Vintage Photo.

För enkelhetens skull valde jag att pröva genom att göra en................just det, en tag =)))

Jag tog helt enkelt en sådan här vanlig tag inköpt på Panduro........


Körde flaskan med Distress Stain över hela tagen och blåste torrt färgen med embossfönen. Efter det tog jag en bit vävtejp och satte över och duttade med Vintage Photo från en Distressdyna och då fick tagen detta utseendet.......



Visst blev det läckert. Jag stämplade även upp en provdocka från stämpelsetet jag köpte vid samma tillfälle.

För att göra den mer komplett så tog jag två andra stämplar från samma stämpelset och stämplade med Versamark, tog en pensel och doppa i PerfektPearl och borsta över och då blev det ett fint skimmrande utseende...........



Kortet återger inte riktigt glansen som blir av PerfektPearl men ni kan ändå se hur det ser ut. Den svarta tejpen med vita prickar köpte jag när vi var i Göteborg på Lagerhaus.

Mitt betyg på Distress Stain blir toppbetyg! Det är en enkel färg att arbeta med och snabbt går det så jag kommer absolut köpa på mig lite olika färger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)