fredag 2 september 2011

Altra

Blev inget inlägg igår då vi hade åska och mängder av regn i flera timmar. När det väl hade gett med sig hann jag inte med att sätta på datorn men idag kommer det lovade inlägget!

Något jag tycker är roligt att göra är att altra olika saker. En sak jag altrat många gånger är block/böcker, i många olika storlekar. Ibland sätter jag olika sorters band i kanten och ibland blir det inga alls. Denna gång blev blocket ganska stilrent tycker jag, och det blev inga band.

För att altra ett block gör man så här. Börja med att välja ut ett vanligt block.....

Nästa steg är att välja ut pappret du vill ha på framsidan. Markera där det skall göras hål genom att hålla pappret på framsidan och göra små prickar på insidan genom de små hålen. Ta sedan en hålgörare och gör hålen och klipp därefter ett snitt från kanten och till varje hål. Nu ser ditt papper ut så här......


När detta är gjort är det bara att sätta dubbelhäftande tejp bakom och sätta det på framsidan av blocket. Sen kommer det roliga =) ..... att dekorera framsidan!!

Mitt block denna gång blev så här....



Andra block/böcker som jag gjort förut har fått detta utseendet....









Ja som ni ser har jag gjort en del, och detta är bara en liten del av dom.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)