söndag 25 september 2011

2 månader + ett väskkort

Idag har det redan gått två månader sedan jag startade min blogg. Tycker fortfarande att det var helt rätt beslut då det är jättekul att bevara sin hobby på detta sätt =)

Idag ska jag visa en kul kortvikning i form av en väska. Har sett att det finns flera sorts kortvikningar på väskor och detta är en variant....

Från sidan ser det ut såhär....


och öppnat får det detta utseendet! Här har jag stämplat med den gulliga stämpenl "Me to You"....



Jag valde att låsa kortet med en magnet som jag dolde genom att sätta en blomma över. Detta gick jättebra att fästa över utan att magneten tappar sin förmåga. Jag valde små tunna magneter från YouDo.

Igår kom vi också iväg på vår shoppingtur till Göteborg! Tyvärr var min favoritbutik Arkivet stängt igår =( så shopping av scrapbookingprylar blev få men några få saker från Panduro kom med hem.


Nya siffror i chipboard då dessa börjat ta slut, minitags och två olika sorters tråd som jag har ett litet projekt jag ska testa som jag tror blir superbra!

Varje gång som vi åker till Göteborg går jag alltid in på Lagerhaus, fullkomligt älskar den butiken! Något som jag också tycker är roligt att göra är att slå in fina paket och Lagerhaus har mycket fint till detta. Utbudet av sådana varor ökar hela tiden i andra butiker också men det blir alltid något härifrån.


Silkespapper använder jag titt som tätt och är roligt att ha i olika färger att kunna matcha. Små bakformar finns det alltid roliga att köpa i olika storlekar och hittade också en mönstrad tejp som jag tänkte jag kunde använda till scrapbooking =))

Inne i Femmanhuset finns det en affär som heter Papeterie. Där gick vi in och kika..........åh, säger jag bara vilken underbar affär. De hade lite av varje inom heminredning, pyssel och plock. Jag fick denna gång med mig en underbar lite penna på cirka 6,5 cm som jag kan sätta på min nyckelknippa =)))


 Naturligtvis valde jag den som glittrar mest !! Den fanns dock i alla möjliga färger, både glittriga och matta.

Oj, det blev ett lågt inlägg idag =) så nu får jag ta tag i lite annat.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)