söndag 4 december 2011

Trishutter Card

Idag blir det en tutorial på hur man gör ett Trishutter Card. Denna vikningen har jag gjort en del och jag tycker den är läcker =)

  • Starta med en kortbas som mäter 15 x 30 cm. Jag brukar ta denna i ett enfärgat cardstock och sedan sätta på ytterligare papper som dekoration. På detta sätt blir kortet stadigare.

  • Biga kortbasen vid 5, 10, 20 och 25 cm.

  • Lägg kortbasen i skärmaskinen och skär mellan bigningarna 5-25 cm cirka 3-4 cm från ytterkanten. Hur långt du vill ha mellan kanten och där du skär avgör hur stort kortet blir i mitten och kan varieras efter önskemål och smak. Nu har du en kortbas som ser ut så här....



Nu ska vi vika till formen på kortet. Titta på nästa kort här så ser ni vilka vikningar som skall vikas bakåt och vilka som skall vikas framåt....



Ihopvikt blir storleken på detta kort 15 x 10 cm och ser ut så här...



Nu börjar det roliga..........att göra kortet fint! Denna gång blev det ett julkort och så här blev det =)



Helt uppvikt ser det ut så här...



Stämpeln jag satt i mitten är en av mina favoritjulstämplar och kommer från Inkido...



Hörnen gjorde jag genom att ta bort pappret som var på en chipboard och embossade med ett guld embosspulver. Då ytan blev lite rugglig efter att jag tog bort pappret så syntes det igenom när jag embossa men det tycker jag blev fint...



Jag gjorde på samma sätt som med hörnen på denna stjärnan...



Idag håller jag på med det sista julkortet för nu börjar det bli dax att skriva i dom och lägga i kuvert så de hinner fram innan jul!

Kram Iffa

7 kommentarer:

  1. tjusigt!!
    har testat denna vikning några ggr men får den aldrig riktigt exakt :-(

    SvaraRadera
  2. De är ju så snygga Trishutterkorten, Gillar färgsättningen! Riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  3. Tack för din tutorial, den skall sparas.
    Jag skall nog ta och skicka ett par julkort ändå. Vad ska jag ha alla till? De bara ligger och dräller... ;)

    SvaraRadera
  4. Så fint julkort du har gjort jag gillade din färgsättning måste prova att göra ett sådant här kort någon gång.
    Ha den bra dag Mona

    SvaraRadera
  5. Åh så fint! Jag tycker med om den vikningen. Roligt för mottagaren att kunna ställa upp kortet!

    SvaraRadera
  6. Aåå fint! Det var jättelängesen jag provade den här vikningen, blev inte helt nöjd då, men nu måste jag ju prova igen! =D

    SvaraRadera
  7. WOW så fint, gillar vikningen, har provat några gånger, men får nästan aldrig det exakt, vet inte vad jag gör för fel!!

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)