måndag 8 augusti 2011

Criss Cross kort

När man hållit på och scrappat ett tag upptäcker man vad man har för favoriter när det kommer till kortvikningar. En av mina favoritkortvikningar är CrissCross-vikningen! Mina favoritfärger förutom brun och rosa är också lila =)

Idag visar jag ett CrissCross kort som jag gjort just i en av mina favoritfärger. Jag brukar göra en kortgrund i cardstock och sedan sätta ett mönstrat designark över då kortet blir stadigare på det viset. Spets är något som jag börjat använda mer och mer, särskilt i kanter på kort! Har även för tillfället snöat inne på att fästa halvpärlor överallt på korten!



Framsidan
 

Kortet i "öppnad" form
 

Baksidan
 
Gjorde igår klart julkort nr 2 som jag ska fota och försöka hinna med att lägga upp här imorgon =)

Ses imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)