fredag 9 mars 2012

RAK, Magnolia och annorlunda kortvikning!

Äntligen fredag, så skönt!

När posten damp ner idag så låg min första RAK där.........gud så roligt =) Jag kan inte se vart det är stämplat och ingen ledtråd i RAK:en.................men jag blev sååååååååå glad! Så vem du än är, STORT TACK, du förgyllde verkligen min dag!! Jag skickade även själv iväg min första RAK igår så förhoppningsvis kommer denna fram idag och förgyller dagen lite =)

Har återigen kollat igenom vad jag gjort bakåt i tiden och hittade en kortvikning jag bara prövat en gång förut, så självklart var jag tvungen att pröva den igen =)
Jag vet inte vad jag ska kalla den för.....Iffas special kanske =). Jag har inte gjort någon ordentlig tutorial denna gång men ska ändå försöka förklara mått och hur jag gjort vid bilderna så att ni själva kan pröva om ni vill!

Jag höll mig till brun, rosa, vit och grön färgskala till kortet. Även band till att låsa det finns självklart med på mitt kort =) Helt ihopvikt så har framsidan ett mått som mäter 10 x 10 cm.


När man öppnar det så vecklar man ut två olika sidor. Som ni ser viker man in båda hörnen på vänstersidan så de går ihop i mitten. Högersidan är också invikt men inte lika mycket, där i lägger jag också in bandet för att kunna låsa....




Baksidan när kortet är stängt blir så här...


....och helt öppnat ser baksidan ut så här....



Det blev inte så många detaljer på detta kort som jag brukar göra utan jag höll det enkelt...



Jag har tagit ett kort på kortbasen innan den är dekorerad så att ni kanske lite tydligare kan se hur man viker. Denna kortbas mäter 30 x 10 cm.




Fick även med mig den här härliga tidningen hem efter en snabb shoppingtur idag...



Ha en härlig fredagkväll!!

Kram Iffa

9 kommentarer:

  1. Vilket snyggt kort du har gjort. Det enkla är ofta så snyggt! Vilken fin kortvikning. Den ska jag testa någon gång. Ha en trevlig helg. Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart kort du gjort, gillar det jättemycket. Roligt med annorlunda vikningar. Hoppas du får en underbar helg. Kramar Katarina

    SvaraRadera
  3. Snyggt kort och vikning!

    SvaraRadera
  4. Underbart kort, precis lagom dekorerat tycker jag, roligt med en ny vikning tack för inspirationen.
    Ha en fantastisk helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ett helt underbart kort i underbara färger och vilka härliga detaljer du har fått med:) Kort vikningen var annorlunda och mycket snygg absolut något att testa på:)

    Vad trevligt att du har hälsat på hos mig och att du gillade mina nya ljus och tändsticksaskar :)

    SJÄLVKLART har jag lagt till dig till min blogg lista:) Vill jo inte missa allt det snygga och inspirerande som du bjuder på:)

    Hoppas att du är med i påsktävlingen lycka till:)

    Önskar dig en jättemysig och jättetrevlig lördag och helg:)

    STORA Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    SvaraRadera
  6. Hej & Tack för att du tyckte halsbanden var fina. Du vet att du kan vara med på min utlottning av ett gå bara in på min blogg och läs hur du skall göra sedan blir jag glad om du sprider det vidare till dina blogg vänner. Mycket fina kort du gör.
    :) Nina

    SvaraRadera
  7. Tack Iffa för din fina kommentar! Att mista sin pappa måste vara hemskt, kan inte sätta mig in hur det kan kännas. Men som du säger, jag tror att så småningom lär man sig hantera det, men att saknaden går aldrig bort. Jag kan också tro att när man är mitt inte i den värsta sorgen så känns det som att det aldrig kommer gå över, där är nog jag just nu. Min mormor var även en god vän till mig som jag verkligen kunde prata med, och bara det att bryta vanan och inse att jag kan inte ringa henne om råd, eller jag kan inte åka dit och dela på en chokladask en fredagkväll längre. Det är svårt att inse.

    Har missat så mycket när jag inte suttit vid datorn på länge nu, vilket resulterade i att jag hade några blogginlägg hos dig att läsa ikapp! Gillar kortvikningarna starkt, jag har aldrig vart intresserad av olika kortvikningar överhuvudtaget utan har alltid kört vanliga dubbelvikta kortbaser i samma storlek, jämt. Men blev inspirerad av dig nu och plötsligt känns inte längre det där födelsedagskortet till svärmor som ett "måste" utan nu känns det som en rolig sak att göra och jag ska prova göra den där stjärnvikningen du visade! Ska besöka min scrap-vrå för första gången på nästan 2 veckor! Ha en underbar helg nu och scrappa lugnt! Tack igen för all den tid du lägger ner på att dela med dig och bjuda på inspiration!! Kram Millan

    SvaraRadera
  8. Jättesnyggt kort och vilken häftig vikning du har hittat på! Påminner lite om ett "påskort" eller vad man nu kan kalla dem. Den ska helt klart läggas på minnet.
    Beundrar verkligen din påhittighet och det är så kul att komma in hit till din blogg och hela tiden få nya tips och idéer. Du gör ett fantastisk inspirerande jobb!
    Ha det toppen!
    Kram
    Rosemarie

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)