fredag 16 mars 2012

Jag måste bara få visa.........

..........mina senaste inköp på inredningsfronten =)

Som jag skrivit så kan det hända att det ramlar in ett inlägg någon gång med ett inredningstips eller kanske något gott att baka då jag även älskar dessa två saker!

När vi var i Göteborg på sportlovet så gick jag till Lagerhaus.....den affären måste ni bara kolla in om ni inte gjort det!! Den måste jag gå till varje gång, älskar den. Där hittade jag i vart fall den här ursöta ljuslyktan i form av en liten uggla den här gången....


En annan favoritaffär är Indiska. Där hittade jag för någon vecka sedan ett fint påskägg. Kanske lite otraditionell färg men det passar in perfekt här hemma. Jag tycker om att sätta några ljuslyktor på en fin bricka och sätta på bordet och strö lite glasstenar på. Denna brickan är också från Indiska.


Idag var jag till Blomsterhallen och köpte två nya orkidéer (som jag älskar och alltid har hemma) och då sprang jag på det här söta ägget....


....här syns det lite bättre att det glittrar lite oxå =)....



Och slutligen vill jag tipsa om ett superfint fat jag hittade på Coop. Köpte två och gav bort det ena till min svägerska som jag tror tyckte det var lika fint som mig =)


Just nu ligger det en härlig hög med godis på detta fatet =)

Inredning behöver inte vara dyrt. Sådana här små inredningsdetaljer gör mycket för hemmet och dessa kostade inte många kronor att köpa men förgyller verkligen hemmet!

Ha en härlig fredagskväll!

Kram Iffa

5 kommentarer:

  1. Så fina saker du har hittat. Jag tycker också det är roligt köpa lite småsaker ibland,att förgylla tillvaron med. Samma favoritaffärer har vi med. Ha en trevlig helg. Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hej Iffa, så mycket fint du har hittat. Det är alltid kul när man hittar nya småsaker. :)
    Vad roligt att du vill vara med på min blogcandy :) Tack för din snälla kommentar :)
    Ha en trevlig helg
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Härligt med lite shopping! *S*

    Söt tag här under också *pekar*

    Vi har stråååålande sol idag, hoppas att den orkar igenom hos er också!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Det är alltid kul att få köpa något nytt fint till hemmet, jag gillar det vita ägget med blommorna på extra mycket. Ha en trevlig helg. Kramar Katarina

    SvaraRadera
  5. Läckra saker du köpt! Tro det eller ej men jag har samma uggle-lykta! Har även köpt den som är en storlek större och med öppna ögon.. Ha en bra dag! Kram kram

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)