söndag 10 februari 2013

Uppmuntran och förvaring!

Jag har verkligen börjat älska att bygga in olika saker i korten jag gör, så kul!
Har även hittat en ny favoritbutik i Bodyshop så denna gång gjorde jag helt enkelt en kombination
av de båda favoritsakerna =)
Tycker ni om att shoppa på Bodyshop och har ni några favoriter där jag skall spana in mig på?!
Har hittat en superbra handkräm som läker det mesta i sin väg =)


Kortet gjorde jag till en person som behövde muntras upp litegrann.
Då burken gick åt det gula hållet fick jag leta fram lite gult att fånga upp den färgen med.
Gult är annars en färg jag otroligt sällan använder men tycker det passade här.
Pappret kommer från Panduro och den underbara textstämpeln från K-designs.
La en härlig beställning av de nya papprena från K-designs igår, så fina dom var!


Allting har ju en baksida.....


En rygg och öppningen....



.....och lite detaljer från ut-och insidan....


Lådöppningen...


Projekt förvaring är ju något vi alla håller på med nästan hela tiden tror jag =)
Själv har jag snart ändrat om hela min förvaring sedan i oktober då vi gjorde om lite här hemma,
sådana saker brukar ju komma hand i hand.

Mitt senaste "fynd" till pysselhörnan är en smart liten stålvagn som kan rullas in under skrivbordet.
Rymmer ganska mycket och äntligen har jag mina stansar inom armavstånd igen!




Vagnen hittade jag på badrumsavdelningen inne på Clas Ohlson!

Kramar från mig!








24 kommentarer:

  1. Vilken härlig altrad present du har fixat till.. Ja, gul är en svår färg som inte används alltför ofta här heller.. Men jag tycker att du lyckades bra. Behövs lite gult för att pigga upp i dessa sjuktider..

    Känns som att vi åker på förkylning eller magsjuka hela tiden.. Nu är det förkylning som pågår här hemma.. Så imorgon blir det för mig att vara hemma från jobbet med flickorna..

    Ja, bodyshop är verkligen en rolig butik.. Jag tycker om deras bodybutter. Har även en vaniljdoft därifrån som jag köpte till våran bröllopsdag. Passar perfekt att använda på sommaren då man vill ha någon lättare doft..

    Hoppas att du haft en bra helg och att du mår bättre..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig presentförpackning och det grå/svart/gula så snyggt ihop och som sagt gult är inte så vanligt att jag heller använder, men fint blir det.
    bodyshop är en favorit hos mig och jag skulle rekomendera dig att prova deras lilla rosa burk med fotkräm som doftar ljuvligt av pepparmint och en annan favorit är deras beautifying oils som är helt underbar tycker jag, sen finns det en hel massa andra härliga saker där!
    Kram charlotte

    SvaraRadera
  3. Så fin kortask !! Ibland ser man förvaringssaker som man bara måste ha, Jag vet inte hur många gånger jag bytt ut scrapväskan t.ex,askarna till allt smått. Hos mig får det vara som det är nu har jag bestämt.
    Handlar nästan aldrig hos Bodyshop. Jag har förälskat mig i Åhléns serie "OLIV naturell". den är riktigt go´tycker jag.
    Hoppas du är bättre. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar kortask du har gjort och så snyggt med det gula.
    snyggt till det svarta och grå , brunt och grönt är ju också så fint
    till det gula tycker jag. Tack för din lååånga komentar hos mig gubben du såg hade jag själv inte sett kanske jag skulle förstärka den lite. husen är öppna undertill så kanske det hade fungerat med att sätta den över en lite större sten, det tål att fundera på. Tack för att du tog dig tid att tänka till lite till mig.
    Ska nu natta barn så du får ha det så gott
    Många Kramar Mona

    SvaraRadera
  5. Halloj :)
    Vad skönt att höra att du mår lite bättre och kul att se att även du har fått lite gjort :)
    En superfin kortask. Jättefint mönsterpapper, gillar känslan det ger mig, kan inte riktigt förklara om det är färgen eller mönstret, men det är en feelgood känsla :) Fint också med allt gullt som bryter av.
    Heter handkrämen nåt speciellt? Skulle gärna vilja pröva om det kan vara nåt för mig också:)
    Hoppas du får en jättefin vecka!
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Åh va du är omtänksam och gullig mot dina nära, jättefint kort. Tack för tipset om vagnen! Är lite sugen på den fr Ikea som cirkulerar nu... Men denär för hög, kanske kan denna passa ;-). ? Stora kramen

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt kort med innehåll! Så underbart av dig och vad uppskattad denna måste ha blivit/blir!

    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert kort,
    och texten är ju helt underbart vacker!!
    Vilken bra vagn, får plats måånga bra att ha saker i den :)
    Kramar!!

    SvaraRadera
  9. Så fin text har själv tittat på den men inte köpt den än. Tycker den gula färgen lyfter upp hela asken på ett bra sätt från det grå pappret. Du är en fena på det här med vikningar tycker inte jag har riktigt tid med att pilla med det men det kommer väl till nästa år då jag är färdig med skolan. Det är mycket beställningar med vanliga kortvikningar bara. Det var en bra förvaring tycker man handlar och handlar förvaringar men blir inte nöjd med det man köpt ibland.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  10. Snygg o trevlig förpackning. Söta rosor. Bra förvaring du hittat, bra med hjul på. kram bibbi

    SvaraRadera
  11. Hallå där..hoppas du piggnat till!! Inge kul att bli sjuk sådär..
    Vilket fint kort! Härlig färgkombo och läckert med de gula nyanserna mot de grå/svarta.
    På bodyshop finna en av mina absoluta favoriter, Body Butter oliv, den har jag använt i säkert 10 år och man kan inte vara utan den. Finns ju flera olika dofter men denna har fastnat hos mig. Man känner hur den bara smälter in i huden och det varar..doften är jättehärlig dessutom!

    Vilken superbra förvaring!! hade en sån där vagn en gång, undra om den finns kvar i källaren? Men just att kunna rulla den är ju super!

    Dags att ladda för ny vecka nu..

    Sköt om dig och ha det bra!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Kjempefint eskekort, blir ekstra fint med en sånn innpakning :)
    Oppbevaringstralla di var kjempefin, så smart med hjul sånn at den kan trilles inn under bordet.
    Klem Sissel

    SvaraRadera
  13. Alltid mysigt med en inbyggd present!
    SNYGGT!

    SvaraRadera
  14. Inte helt fel att få en sån fin present
    Jättebra förvaring

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  15. Vad skönt att du börjar må bättre igen!! Inte alls roligt att få feber och bli däckad :(

    Vilken vacker och smart ask/kort och jag älskar den gula färgklicken bland det grå, perfekt accentfärg tycker jag! Pearls och glitter har du fått med också ser jag, härligt!

    Jättefin vagn och en supersmart förvaring! Tänk vad man kan fynda på Clas Ohlson! Håller för övrigt med dig om Lagerhaus, tyvärr har jag en smula långt dit. Närmaste Lagerhaus finns i Sundsvall, 18 mil bort. Sen har Umeå Lagerhaus också (40 mil) och där passar jag på att shoppa när jag hälsar på min äldsta dotter. =)

    Tack för allt snällt du skrivit inne hos mig! =D

    Ha det gott och hoppas att du snart är helt återställd från förkylningen!

    Kramar

    SvaraRadera
  16. Hoppas att du mår mycket bättre nu.
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Hej Iffa!
    Så gulligt av dig att göra ett såååå läckert kort till din vän:)) det uppskattades säkert. Jag brukar inte heller använda så mycket gult, mest bara till påskkort!
    Textstämpeln är sååå fin, och det stämmer ju exakt:))
    Så bra förvaringsvagn du köpt:))

    Hoppas att du mår bättre nu:))

    Ha en fin dag imorgon:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  18. ÅHH så snyggt kort med innehåll och allt, superdupersnyggt :)
    Rullvagnen är ju superbra förvarinG och får plats under bordet också, massa härliga saker man kan ha i den :)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  19. Ett jättefint kort/presentask.
    Fint med grått och gult.
    Roligt att ge bort bra saker
    och "bara ändå".
    Perfekt med förvaring man trivs med.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Åh så söt! Papperet var ju jättegulligt och det blev jättefint med det gula till! Gillar ffa hur du satt rosorna på lådkanten :)
    Har du viss lådmått eller anpassar du lådorna allteftersom du behöver göra en?

    SvaraRadera
  21. Roligt att höra av dig och att du blivit bättre!
    Väldig snygg presentask och fin förvaring, suveränt att få ha stansarna nära,
    allt vill jag ha nära...när jag pysslar :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  22. jippi..du är på banan igen..dock hostande men men...
    Jobbigt att hosta när man är på möte både för en själv och de andra. Tänker på reklamen där en kvinna satt och harkla sig hela tiden och tillslut tröttnade alla....och gav henne medicin.
    Väldigt fint kort i fina färger.

    SvaraRadera
  23. Igår hittade jag ett papper i grått... med lite gula inslag. Började på en LO. Så kikar jag in här och hittar ditt kort *ler* Kul!

    En sån där vagn tror jag att jag måste skaffa mej. Just för att mina stansar ligger huller om buller och här och där så jag knappt vet vilka jag har. Listig som en räv är du!
    Och plats under bordet har jag ju..! Toppen!

    SvaraRadera
  24. Kikar bara förbi och hoppas att din Alla hjärtans dag har varit helt underbar!

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)