söndag 29 april 2012

Rosa, vitt kors och blommor!

Fick förfrågan om att göra ett rosa konfirmationskort och att det endast skulle anas att det var just konfirmation. Då jag älskar rosa kände jag att, inga problem =) Har aldrig gjort ett kort till en konfirmation förut så detta blev premiär. Min tolkning av detta önskemål blev så här....
Jag fullkomligt älskar att riva upp eller vika ner pappret på framsidan och fylla med massa blommor......jag är så glad att jag kom på det för ett antal månader sedan på det här kortet för efter det har jag fortsatt att göra det i olika varianter.......som ni säkert märkt =)

Det underbara korset på framsidan var Yvonne så jättesnäll och skickade till mig, stort tack!! När jag satte igång med kortet kände jag dock att jag ville att det skulle vara vitt så jag har målat det vitt med vanlig akrylfärg och duttat på lite Stickles.

 Den härliga blomhörnan denna gången blev så här....
Lika mycket som jag tycker om att dekorera framsidorna, så tycker jag om att dekorera insidorna ordentligt. Det ger även ytterligare lite tyngd till kortet vilket gör det stabilare.
Denna insidan fick en stämpel som egentligen är en bok med ett korts i. Korset har jag dock tagit bort och sedan stämplat dit årtalet...
Passade även på att använda en ny spets jag precis fått hem, så fin tycker jag och så användbar. Här satte jag in ett rosa band.

Även baksidorna dekoreras =) Kan fortfarande inte låta bli att använda min nya stämpel där det går att maska in stämplar =)
Valet av stämpel denna gången blev en stämpel från Inkido i form av vårt avlånga land. Har haft denna stämpeln i flera år men varit dålig på att använda den. Tycker den är lite käck att ha.

Ser ut att bli en fin dag idag oxå, så härligt! På tisdag sa de igår på vädret att det skulle bli upp till 18 grader, äntligen!!!

Hoppas ni alla får en underbar söndag!

Kram Iffa

21 kommentarer:

  1. Vilket jättefint konfirmationskort du har gjort!

    SvaraRadera
  2. HEJSAN VÄNNEN :)

    MEN ÅÅH ÅÅH SÅ VACKERT så snyggt med vikta pappret med alla underbar blommorna i, I LOVE IT :), du har verkligen fått till kortet såå himlans vackert, insidan superfin också, ojojoj vilket kort :)

    HA EN HÄRLIG SÖNDAG!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  3. Snyggt!
    Gillar blomarrangemanget
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Åhhh vilket fint kort och vad snyggt det blev med vitt kors =)
    Ha en fin söndag
    Kram/Y

    SvaraRadera
  5. Åh vad vacker idé att riva upp kortet och lägga blommorna. Jag brukar inte tycka om så "mycket" dekorationer men att göra så får det att hänga ihop på ett sätt som jag gillar starkt! Snyggt också med bandet till korset som kommer ut ur öljetten!

    SvaraRadera
  6. Hej Iffa! Vilket underbart kort!! Jag bara älskar när du gör så där med blommorna, det blir sååå himla fint!! Har flera gånger tänkt göra det, men då sitter jag där med ett papper som inte har tryck på båda sidorna och det är ju inte samma sak :) Men snart så kommer jag låna din idé :)
    Så himla skönt att värmen börjar komma nu :)
    Tack snälla du för dina fina kommentarer hos mig, så himla gulligt av dig.
    Hoppas du får en underbar helg
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Ett mycket vackert konfirmationskort,
    härliga färger och fina blommor.
    Gillade det vita korset mycket.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt fint kort! Riktigt vackert!! Gillar verkligen blomdetaljen..
    jag gillar också att dekorera insidan..det blir ett mer stadigt kort..men dessvärre gör jag det sällan..det går ju åt så hemskt mycket papper ;-)

    tack för din medverkan i min bloggcandy!

    Ha en fortsatt trevlig kväll!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Jättevackert kort med alla fina blommorna. Ja det är jättefint med blommorna så där. Ja solen är tillbaka, skönt. Kramar Katarina

    SvaraRadera
  10. Ett härligt konfirmationskort med många vackra blommor och jättefint kors din stämpel på baksidan gillar jag också. Hade tänkt att jag skulle hunnit blogga ikväll men hinner inte just nu . Visst är det härligt att våren är på väg önskar dig en riktigt härlig valborg
    Kram Mona

    SvaraRadera
  11. Så härligt kort! Underbart pappersval (fast jag inte är en stor vän av rosa ;)) och att ha med Inkido stämplen i din handgjord av stämpel: Toppen!!! Passar verkligen utmärt ihop!

    Ha det bäst! Och som vi här i norr i alla fall säger Glada Vappen!!!! ...säger man det söderut, om inte så Glad Valborg ;)

    SvaraRadera
  12. Det är ett jättefint konfirmationskort du har gjort. Ja, det blir verkligen snyggt med den upprivna flicken som det väller ut blommor ut och det lilla korset som du målat vitt ger en fin liten hint om konfirmationstemat.
    Ha en riktigt trevlig valborg!
    Kram
    Rosemarie

    SvaraRadera
  13. Åh så fint!! Det är verkligen läckert med blomsterhörnet! Har fortfarande inte testat det men blir pysselsugen när jag ser ditt kort! Har varit ute på långprom m vovven o kameran.. Tänkte ta lite vårkort, får väl se hur det gick, Milou tycker det är sådär kul att stå still o vänta när matte fotar... Kramen till dig

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Så vackert kort, älskar hur du gjort med blommorna!
    Ha en skön dag i solen!
    Kram Lene

    SvaraRadera
  15. Tack för snälla ord inne hos mig, jag blev såå glad. Du undrade om klockan det är en dies från Quic Kutz jag har ropat in den på Tradera,såg att det finns en ute nu. Ditt konfirmations kort gillar jag mycket det är fint när man bara anar det. Du har dekorerat sååå fint med alla blommor och korset som hänger blir pricken över i. Ha en bra dag i solen. Själv skall jag sitta ute och halv sova för i natt skall jag arbeta igen. Kram Nina

    SvaraRadera
  16. Konfirmationskort är så svårt, tycker jag. Det här är urtjusigt!

    Det enda jag saknar är en liten, liten prick... på kartan, där du bor! Det skulle jag gilla! *S*

    Ha en härlig 1:a maj!

    SvaraRadera
  17. Så vackert konfirmationskort och blommorna som tittar upp från det rivna arket är underbara! Sött litet kors också :)

    Tack för all inspiration som du alltid bjuder på här i din blogg!

    Kram

    SvaraRadera
  18. Jättefint! Kommer att prova något liknande jag med så småningom:-)

    Kram tina

    SvaraRadera
  19. Vilket fint kort! Gillar alla rosorna i den uppfläkta hålet.

    SvaraRadera
  20. Så fint! Och vad läckert arrangerade blommorna är! Liftvarning på blomarrangemanget... :-)

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)