tisdag 24 april 2012

Helt underbart gullig......

.........tycker jag att denna stämpeln är! Stämpeln kommer från Bildmålarna. Deras stämplar upptäckte jag på en mässa i Göteborg för flera år sedan. Jag handlade på mig ett par stycken. Gick sedan runt på mässan och handlade annat roligt, men var sedan tvungen att gå tillbaka till Bildmålarna och handla på mig några fler stämplar. Jag tycker de är så söta =)

Denna gång har jag använt en av mina favoriter, en liten söt mus =) Jag har även hoppat på utmaning nr 22 = bingobricka! Jag tycker det är jättekul att välja ut en rad i en bingobricka och skapa med! Denna gång valde jag en rad med "pearls-blue-swirls".....fast när jag var klar med mitt bidrag insåg jag att jag i stort sett hade med alla bingobrickorna,hihi.

Jag valde att delta med ett altrat block denna gången. Jag älskar att altra block, så enkelt och blir så fint. Allt altra ett block och få det snyggt kring hålen är enkelt, om ni själva vill prova har jag visat  HÄR hur man gör!

Här är mitt bidrag till Bildmålarnas utmaning nr 22


....och en liten närbild på den gulliga musen...


Visst blir det roligare att använda sina block när de fått detta utseendet =) Denna gången ska blocket få stanna på pysselbordet och fyllas med "viktiga saker" ang pyssel! Ibland när jag använder denna stämpeln tar jag inte med texten när jag stämplar upp den utan sätter dit en egen passande text!

Kram Iffa

22 kommentarer:

  1. ÅÅH DU HAR JU SÅÅ RÄTT, STÄMPELN ÄR JU SÅÅÅ UNDERBART GULLIG:). Så snyggt du har altrat blocket, den blir ju så fin på pysselbordet och väntar på att fyllas med "viktiga saker" :)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Vilket fint block du har gjort. Blir en prydnad för pysselplatsen det! Nu påminde du mig om att jag faktiskt har den stämpeln med. Köpte den också i Göteborg på mässan för några år sedan.
    Den är ju så söt. Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Så söt stämpel! Kul att du valt att dekorera ett block, det gör skrivandet mycket trevligare :)

    SvaraRadera
  4. Asså, vilken stämpel! Och vad roligt att sedan ha ett sådant block som man blir glad av att se varje dag! Texten passar ju fint när du ska skriva i blocket för oftast säger man ju; ska bara.....

    SvaraRadera
  5. *ler*
    Vilket sött motiv..förstår att du gillar den. Väldigt fint alltihop!

    SvaraRadera
  6. Fint litet block! Jag tänker ibland att jag skulle notera allt kul jag ser och kommer på, men det blir aldrig av. Och antagligen skulle jag inte orka läsa igenom mina anteckningar heller, för man ser ju såååå mycket fint hela tiden. Som det här, till exempel!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Underbart söt stämpel och jättefint block.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Stämpeln är jättesöt, den har jag totalt missat. Det är mycket roligare att ha blocket framme om det är fint dekorerat. Ha en bra dag. Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    Så snyggt block, fint på pysselbordet! Den stämpel är söt, den har jag aldrig sett för!
    Ha en underbar dag!
    Kram Lene

    SvaraRadera
  10. En underbart söt liten mus, och ett underbart sött kort!

    SvaraRadera
  11. Kul att du tittade in hos mig så jag hittade hit. Mycket fint du har. Bra idé med barnens skolkort, det ska jag nog göra nån gång...är ju inte nån LOscrappare direkt. Lådan till näsdukarna är också en favorit.

    SvaraRadera
  12. Ja men den piffar då verkligen upp ett pysselbord :) Fast vad vet jag... du kanske har ett väldigt piffigt pysselbord, själv har jag bara stökigt :D

    Helt underbart block med härlig stämpel som verkligen passar utmärkt på detta alster!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  13. Jag håller med dig Bildmålarnas stämplar är så fina. Vackert block du har gjort. Ha det så bra. Kram Nina

    SvaraRadera
  14. Du har så rätt, en jättesöt liten stämpel är det!! Swirlarna tycker jag också mycket om.. Vad är det för märke på den dien??

    Kramar

    SvaraRadera
  15. Vilken underbart söt stämpel.

    SvaraRadera
  16. Ett jättefint block i fina färger
    och musen är så söt :)
    Ha det gott!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  17. Hej på dej!

    Angående det där apoteket... så ÄR hon en väldigt speciell kvinna, så jag hoppas verkligen att hon kände/känner sej sådan också!

    Tusen tack för din kommentar!
    Kram!

    SvaraRadera
  18. ;em guud så söt stämpel... *ler* Underbara alster du gör
    kram

    SvaraRadera
  19. Den var verkligen söt den lilla musen och passar så fint på ditt altrade block, läckert!
    Trevlig helg!
    Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  20. Det blev ju ett jättesnyggt block!
    Mkt roligare att har framme än ett vanligt oscrappat.

    SvaraRadera
  21. Vilket Gulligt block du har gjort Iffa och stämplen var så gullig gillar de där mössen bättre så här än i verkligheten, snygt med det rosa och bruna.
    Funderade precis på om inte min placering skulle kunna gjort ett sådant här block till sig så att hon kan skriva upp lite nya svenska recept hon har har lärt sig här hos mig
    Tack för tipset och ha en bra helg
    Kram Mona

    SvaraRadera
  22. Flott kort!!! Takk for at du deltar på Bildmålarnas bingo utfordring denne gangen!
    Klem, Lena Katrine

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)