söndag 5 februari 2012

Embossing & Färg!

Det finns så många olika tekniker man kan leka med i denna hobbyn. Idag ska jag visa en man kan göra med färg och embossingfoldrar! Förutom att få embosseffekten på ett papper kan du få till en rolig effekt om du lägger till lite färg.

Man väljer helt enkelt ut den embossingfoldern man önskar och väljer färg som man vill ha. Jag har valt en snygg folder från TH med klockor på samt två olika färger Distress...


Färga in foldern som ni ser att jag gjort här ovan, lägg papper emellan, lägg den mellan plattorna....


...och fram med stansmaskinen och kör igenom =)


Resultatet blir väldigt fint tycker jag. Beroende på vilken sida som du väljer att färga i på foldern får du olika effekt på pappret. Som ni ser så eftersom jag valde en folder med klockor på blir det lite bak och fram på ena hållet så man får prova sig fram vilket som blir snyggast =)



Så...............fram med era embossfoldrar och gå loss på olika färger och papper och hitta fina varianter!!

Kram Iffa

5 kommentarer:

  1. Ja jisses så läckert det blev :)

    Kramiz Majsan

    SvaraRadera
  2. Så läckert! Häftig idé :)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Great embossing! I love this plate!!! I wish I had the same embossed papers to create with them))

    SvaraRadera
  4. Ingen dum idé!! Ska testa med mina kugghjul!

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)