söndag 3 februari 2013

Rosa, blått, Stickles och lite korsettknytning

Tack alla för era fina kommentarer om mitt gröna kort här nedanför, älskar
verkligen själv de där dragkedjorna, så användbara.

När jag fyllde år fick jag ett presentkort på pyssel från jobbet =)
Själva presentkortet var gjort utav en papperspåse..........och självklart var 
jag tvungen att pröva att göra ett sånt själv, kortvikningsgalen som jag är =)

Valde underbara papper från Maja Design, just rosa och blått är så gulligt tycker jag.


Blev en enkel baksida med en vit cirkel från MS...


Använde en stämpel från Kdesigns som jag bara älskar och tycker är så
användbar =), underbart band med pärlor och korsettknytning i ryggen på kortet...


Jag är ju ingen färgläggningstjej.....även om jag skall försöka ge mig på det lite. Köpte i vart fall lite Distress Marker när de kom........men tror att Promarkers passar mig bättre.
Däremot är Distress Markers perfekta att måla direkt på stämplarna så som jag gjort med dagens
textstämpel!

Har gjort en tag som sitter i påsen/kortet och som man drar ut...


Även på tagen är det dekorerat med dessa underbara papper samt lite blomband. Vad hade jag
gjort utan Stickles Stardust =).....fick panik idag när båda flaskorna var slut.....så det blev till
att snabbt beställa några nya för det går åt i massor här hemma =)


Detta kort var enkelt och roligt att göra, så även denna vikning kommer nog göras igen =)
Det är helt otroligt hur många olika kortvikningar det finns, och fler kommer vi ju på......precis som jag gjorde med mitt lilla söta nappkort !

Det är det som är så jättekul med att blogga, man hittar nya vänner och vi delar med oss av 
allt vi kommer på och tipsar varandra, så kul!!!!

Hämtade även ut månadens Glossybox i veckan, alltid kul att få lite överraskning och min box denna månad innehöll detta som var en perfekt mix som både jag och dottern kunde dela på =)
Är ni fler som får Glossybox varje månad och vad tycker ni om det som kommit i boxarna?

(Tandkräm, nagelbandskräm i en burk, torrbalsam, vattenfast kajal och make-upservetter)


Ha en fin söndag!

Kramar från mig!





29 kommentarer:

  1. Jättefin vikning och kortet är så fint dekorerat.
    Tycker själv att det är jättekul att kolla och lära sig av andra bloggar oxå, det är så roligt.Kram Titti

    SvaraRadera
  2. ÅHH jisses så roligt det är att titta in hos dig :)
    Alltid kommer du med nåt nytt, detta är ju bara såå snyggt,
    härliga fina detaljer, en riktigt fröjd fÖr ögat!!

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  3. Suuperfint kort med så många läckra detaljer!! Läckert att måla på stämpeln så där!

    Visst är det roligt att kika in hos varann i bloggarna, njuta, inspireras, lifta lite ideer och göra dem på sitt eget sätt! Så kul tycker jag att se hur olika resultaten blir när ideerna filtreras geNom olika "kreatörers" fantasi och pysselfingrar!!

    Hoppas din söndag blir härlig! Här lyser solen!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Åh så ljuvligt fint det blev! Vilken rolig idé!! Det är ju så skoj att testa nya saker! Ha en bra söndag! Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Glossybox! Ingen aning vad det är:) Men vilken fint apket med trevligt innehåll! Blev nyfiken och måste googla direkt. Du e ju bara helt fantastisk hur fint du fått till kortet. Bara hur fint som helst. Fint att kortet låg på bredden. Ha en riktigt härlig söndag! Kram

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen sant, det är så himla kul med all inspiration man får, det ger en verkligen energi, man blir glad. Och när man har tittat en ny kortvikning som man inte gjort innan är det ren lycka :))

    Kortet du bjuder på idag är verkligen ljuvligta. Så många fina detaljer! Kortsettsnörningen gillar jag skarpt!

    Så var det söndag igen och en ny arbetsvecka väntar. Hoppas på en positiv sådan med massor av skratt :) Behöver inte vara orolig att veckan ska gå långsamt, för det gör dom aldrig nu för tiden...börjar man bli gammal?? Näää hihi.
    Hoppas du får en toppenvecka!
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Härligt kort med de läckra pappren i tjusiga färger! Många fina detaljer.

    SvaraRadera
  8. Såååå snyggt! Urhärliga detaljer och fina färger. Det kan ju aldrig gå fel när blått är med ;D Stickles är jag dålig på att använda... :) Men du får till det på precis rätta ställen så snyggt. Kanske jag skulle prova på. Har ju blivit så inspirerad av dig till annat också. Ser du om du kikar in i min blogg ;)

    Ha en toppen söndag! Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Iffa!
    Sååååå gulligt kort du gjort:) Älskar de papprena:)) Snyggt med korsettsnörningen, och så läckra detaljer, du är såååå påhittig:))
    Visst är det kul och inspirerande att kika in på olika bloggar.

    Ha nu en fin Söndag
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  10. Så snyggt det blev med korsettbanden i ryggen och så fint dekorerat härliga färger.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  11. Vad snyggt det blev:)Även jag har försökt att ge mig på något i denna stilen, hoppas det kommer längre än till "halvfärdiga högen" :) Syns imorgon. Jessica

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig och snygg vikning.
    Läckert med korsettbanden i ryggen,
    Ja du får till det bra.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Hej Iffa!
    Har varit lite frånvarande bloggandet ett tag, det blir så i perioder. Vad tjusigt kort och så många fina detaljer. Jag använder också just stardust ganska flitigt! Glossybox har jag varit sugen att testa länge men inte "slagit till" ännu. Har varit lite orolig att man ska få en massa saker som man inte använder. Men det verkar som många är nöjda som har den.
    Jag måste fråga om ett superläckert julkort som inte såg ut som nåt julkort, stämpeln med gitarren med vingar, vad är det för fabrikat? Min sambo spelar elgitarr och den skulle ju passa perfekt på ett kort till honom!! ;)
    Ha det bra så hörs vi, kram Karin.

    SvaraRadera
  14. Hilmla snyggt och så snyggt papper, Maja D har många fina. Snyggt med pärlraderna och spellisen på framsidan. kram bibbi

    SvaraRadera
  15. Du är påhittig som vanligt. Vackra färger och piffiga detaljer. Väldigt inspirerande.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  16. hej på dig!!

    Superfint alster, som vanligt här inne!! ;-)
    Jättekul idé!!
    Papprena tillhör mina favoriter! Så underbart fina!

    Glossybox är jag jättesugen på, hade en anställd som får den och det verkar super!! Ska nog önska mig i födelsedagspresent, det blir ju ngt som varar.. :-)

    Bloggvärlden är underbar..precis som du säger..så mkt nya vänner man får och härligt att dela ideér med..

    ha nu en bra vecka!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  17. Hej, härligt kort i dessa fina, fina Maja papper, bara älskar dem. Korsettknytningen är så snygg och dekorativ och så gillar jag ju också glitter, vilket gör väldigt mycket till hela kortet tycker jag.
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  18. Hej vännen!
    Superfina alster här hos dig som vanligt, gillar korsettknytningen och maja papper är aldrig fel, Stardust oh la la la förstår precis hii hii går inte att leva utan.
    Tack söta du för dina fina kommentare hos mig, trots mitt dåliga bloggande så glömmer du mig inte...
    Såg att du fyllt år när jag kollade runt i din fina blogg,GRATTIS!
    Gillar ditt fina gröna kort med gömma, jätte fiffig idé! Nappen är verkligen en tio poängare, roligt när idéerna bara flyger på så där!
    Ha nu en riktigt härlig start på veckan!
    Många Scrappkramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  19. Hej Iffa :)
    Vilken ljuvlig skapelse - som alltid :) Du är så himla duktig tycker jag :)
    JA! Visst vore det kul att sammanstråla hos Creativica på kurs! Det måste vi få till någon gång :)
    Jag harockså Glossybox och när jag läste vad du hade fått i din började jag skratta högt - det var ju en nagelbandskräm - jag har klenat det på munnen i tron om att det var läppglans - HAHAHA - du förstår vad snurrig jag är! Ja, jag får nog börja läsa på burkarna framöver ;)
    Ha det bäst!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  20. Kjempefint posekort, liker veldig godt arkene, fargene og korsettknytingen, så herlig.
    Klem Sissel

    SvaraRadera
  21. Jättefint kort, kul vikning
    och det är roligt med en stor tag.
    Tufft med korsettknytningen och
    visst är stickles användbart och fint.
    Fina papper i mysiga färger.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Så vackert i så härliga färger!
    Glossybox är lite kul, hade det en period, men tröttnade sedan, tyvärr. Inte så mycket som var min "stil" och lite för starka dofter, men visst är det lite lyxigt att hämta paketet och öppna denna vackra överraskning!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  23. Vilken ny hälig vikning, den måste jag testa, tack för tipset!!
    Kortet är jätte fint! Snyggt med rosa och blått ihop. /Kram Anneli

    SvaraRadera
  24. Så många fina detaljer du har fått till på ditt påskort, den stämplen har jag också tittat på även den fina du hade på det underbara gröna kortet.
    måste bara fråga ... var bebisen söt den lilla som fick det fina nappkortet.
    Här har det varit lite krassligt en vecka men nu så börjar man repa sig lagom till dottern kommer ner och hälsar på med barnbarnet som nu har hunnit bli 8 mån, känns som det var i går jag blev mormor. vart tar tiden vägen igentligen.
    Ha det så gott
    Kramar Mona

    SvaraRadera
  25. Vilket härligt kort du skapat och vad kul att du hämtade inspiration från presentkortet som du fått...det kallar jag kreativt och resultatet är kanonsnyggt! Snyggt med alla pärlor/pärlband och jag gillar också hur du använt distress markers på stämpeln, kul detalj med ett av orden i annan färg! ahahaha, känner igen det där med paniken som du beskriver när ditt glitterlim tog slut =) Tänk att man inte heller lär sig att köpa hem det man behöver i god tid innan det tar slut, suck.

    Wow, det gröna kortet nedan är också sanslöst läckert och riktigt häftigt med dragkedjan på kortryggen! Var köper du dina Ingvild Bolme-dragkedjor (oj, så långt ord det blev)?

    Tack för all inspiration du ger och inte minst för alla dina uppmuntrande kommentarer som lyser upp mitt februarimörker!

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  26. Åh så fint kort! Gillar jättemkt!

    SvaraRadera
  27. Superfint kort.
    Glossy Boxen har jag. Som julafton varje gång den kommer. Make up servetterna gillade jag väldigt mycket. Kram

    SvaraRadera
  28. Hej Iffa!
    Jag läste på en blogg kommentar att du är sjuk:( Så tråkigt, men nu är det såå många som har den där influensan. Hoppas att du kryar på dig Snart:))
    Ta hand om dig vännen:))

    Ha en fin helg trots febern:))
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  29. Supersött kort! Visst är man lite beroende av stickles, det glittrar ju så fint och är en så fin deko.
    Krya på dig, såg i kommentaren inne hos mig att du är sjuk. Hoppas det ger sig snart.
    Kram

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)