fredag 17 augusti 2012

Får det lov att vara en liten krona?

Hej!

Då var det helg igen, härligt!

Det gäller att inte lägga ut kort för tidigt i sin blogg, men nu vet jag att mottagaren av detta kort fått det och det var mycket uppskattat =)

När jag skulle göra detta kort kom jag direkt att tänka på en krona, lila var önskemål vilket var HELT ok för mig som älskar den färgen!

Formen på kronan är precis som mitt hjärtkort ritat för hand.
Jag har låst kortet med en tunn magnet, älskar dessa små tunna magneter som man kan gömma lite här och var när man inte vill stänga med ett band.

Så här blev i alla fall kortet =)


Mottagaren tyckte om Hello Kitty.....självklart ordnar jag detta =)


Insidan....



....och baksidan....


Det blev en gammal stämpel från Inkido som jag stämplade på baksidan, där har jag markerat födelsedatumet (färgen under 8:an är lila men ser blå ut här, dom är lustiga de där kamerorna =)


Jag fick även med mottagarens namn på baksidan. Trots att det egentligen inte blev så mycket plats
på denna vikningen lyckades jag få med mycket information ändå!



Papprena är från Maja Design & klistermärkena från Panduro.

Jag tyckte att kortet blev finast att öppna på det sättet jag gjorde men självklart kan man ju öppna det på fler sätt, variation är alltid kul så kanske gör jag en sån här kortvikning igen och har öppningen på ett annat håll. Magneten har jag fäst bakom pappret i mitten på kronan längst upp.

Önskar er en härlig helg!!

Kram på er!





33 kommentarer:

  1. Denna snygga korona är det liftvarning på :)
    den va jättefin.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Superfint!! Underbar form och fina dekorationer.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Helt underbart! Du är verkligen en hejjare på att få till det med formklippta kort! Super!!!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbart vacker krona!
    Ett riktigt favorit papper du använt!

    Önskar dig en riktigt härlig helg med mycket sol och lika mycket pyssel tid!!!!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  5. Åhhh en sån snygg krona

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Mysigt kort i härliga färger! :o)

    Kramar Lisa.

    SvaraRadera
  7. Helt underbar. Vilken bra idé att göra en krona så. Superfint!!!

    Var gärna med i min candy som pågår nu :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. En krona verkligen värd en prinsessa, så fin du har fått till den. Vilken 6- åring älskar inte lila och papperna du har valt är superfina, lila är ju så snyggt att scrappa i en färg även jag gillar. Måste försöka få tag i sådana magneter du använder visst var det youdo. Hur användbara de är visar du oss ju gång på gång.
    Ha en skön helg
    Kram Mona

    SvaraRadera
  9. Ahh, vackert! precis vad en tjej vill ha! :)
    Du hänger väll på min utmaning i bloggen? xxlisa

    SvaraRadera
  10. Snyggt kort och verkligen en härlig form! Otroligt hur du får till det, är så imponerad av dina formklippta kort!

    Papperet du använt är så fint och den där Hello Kitty-charmen är helt bedårande där den hänger i den vita rosetten!

    Ha en alldeles underbar helg, kram!

    SvaraRadera
  11. Jättefin krona härliga lila färger roligt att få ett annorlunda kort.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  12. Åhhh, vilken underbar prinsesskrona! Det förstår jag att mottagaren gillade!
    Du är så duktig, vilken massa fina dekorationer och så genomtänkt hela vägen! Gillar massor!!!
    Ha en skön sommardag! Kram!

    SvaraRadera
  13. Snygg krona och smart öppning :) Gillas säkert av en liten prinsessa. kram bibbi

    SvaraRadera
  14. Vilken lycka för en lite tjej att få detta kort. Så fint du har gjort alla detaljer med datum och magnetlås. Härligt!! Kram Gertrud

    SvaraRadera
  15. Åh vilken underbart fin krona! Förstår att mottagaren blev glad!! Förutom den fina formen var ju papprena helt ljuvliga! kram på dig! :)

    SvaraRadera
  16. ÅÅH du är ju då otrolig på att få till det så snyggt vad du än tar för dig :)
    HELT UNDERBART, snygga dies du använt och formen som krona suveränt snyggt, gillar papprena Klart att mottagren blev glad över detta kort :)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  17. Men, så snyggt!! Förstår verkligen att mottagaren blev väldigt nöjd!
    Gillar ovalen på insidan mycket, så snyggt med de små utsirlingarna.

    Kram!

    SvaraRadera
  18. Vilket underbart kort!!! Form och färg är såå snyggt. Lila tillhör mina favoriter oxå, kanske har sagt det förut :) Gillar också hur du har dekorerat kortet, både på in och utsidan :)

    Så skönt att det är helg. :) Känner mig helt slut efter den här arbetsveckan. Men förhoppningsvis går det lite lättare nästa vecka :)
    Idag har jag färglagt lite, det går rätt bra, även om det inte är hundra med motoriken.
    Hoppas du har en toppenhelg.
    Kramis

    SvaraRadera
  19. Det var ett bra tipps att sätta en magnet som sluter kortet. Du är så påhittig. Ditt kort är som vanligt helt underbart. Ha en bra dag och vecka. Kram Nina

    SvaraRadera
  20. Så jätteläcker krona!

    Magneter är supersmarta att stänga kort med, jag har bara en förmåga att glömma sätta dit dem under pappret eller så. Så det blir ett väldgt pillerill att få upp en flik av pappret, som jag limmat fast, alternativt försöka hitta på en liten dekoration att gömma dem bakom...

    Mitt motto, tänk först och limma sen... följer jag inte alla gånger själv! *S*

    Ha en fortsatt skön söndag och tack gulliga du för kommentaren på mitt bröllopskort!

    SvaraRadera
  21. hej vännen!
    Hoppas allt är bra med Er?! Att Ni har kunna njuta fast det inte har varit så där värst varmt.
    så härligt kort till en liten tjej, love it!
    ha det bäst!
    Kram Lene

    SvaraRadera
  22. Så läcker!! Du har verkligen fått en "iffa-stil", hi hi. Underbart med helg ja, men nu är den redan slut!! Jag tror jag precis beställt den diesen du använt på framsidan underst, verkar av användbar alltså ;-) ha en bra start på din vecka. Förresten har du sett datumen för mässan? Kram

    SvaraRadera
  23. Vilket fint kort du har gjort, gillar kronan och de underbara pappren från Maja. Charmen är ju bara så söt, mottagaren måste ha blivt jätteglad:)
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  24. Åh, så fint kort! Tycker verkligen att du fick med allt på kortet! :)

    Håller med dig om att de platta magneterna är underbara. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  25. Vilket otroligt fint kort! Vad snyggt du fått till kronan och vad många fina detaljer. Jättesnyggt!

    Kram
    Åsalill

    SvaraRadera
  26. Det här var ju ett riktigt läckert kort. Kul att du gjorde det som en krona.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  27. Läckert kronkort, verkligen annorlunda.
    Snyggt med lila och glitterbokstäver.
    Förstår att kortet uppskattades.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  28. Så herlig kort, veldig fint med kort med andre fasonger en firkant. Flott pynting :)
    Klem Sissel

    SvaraRadera
  29. Hej Iffa!
    Ett så läckert annorlunda kort du gjort:) Snygg vikning och lila är ju så fint:))

    Ha det gott

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  30. Superfin krona!!! Älskar dom här papprena. :-)

    Bra att du sa till om ordverifieringen, tycker själv sånt är jobbigt men den inställingen har gått mig förbi. Nu hoppas jag att jag lycktas få bort den!

    Kram Martina

    SvaraRadera
  31. Min 2-åring älskar det här kortet. "mamma, vill se Titti-troooonan" och sen hör man, åhhh, oh, fiiiiiiiint! Var bara tvungen att få dela med mig, kan vara kul att höra en tvåårings syn på saken också! :)

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)