söndag 16 oktober 2011

Stämpelförvaring

Igår visade jag en rolig stämpelteknik så idag tänkte jag fortsätta på stämpeltemat och visa hur jag förvarar mina stämplar.

Det här med förvaring är inte helt lätt, dels för att jag vill ha den optimala förvaringen och sedan finns inte hur mycket plats som helst för min hobby.

Jag har tillslut fastnat för att ha mina stämplar förvarade i CD-fodral. Vet att många andra också förvarar så här och har även läst att stämplarna skulle sluta fästa tillslut om man förvarar i CD-fodral. Jag har inte haft några problem med det och har försäkerhetsskull lagt en bit overhead i varje fodral.


På varje fodral har jag skrivit ut med min dymo vilken affär/märke som stämplarna har..........trots alla stämplar kan jag fortfarande hitta rätt stämpel när jag kollar i min pärm över vilken stämpel jag vill ha.

Det jag gjort ända från början är nämligen att när jag köper stämplar har jag stämplat upp dem på ett papper som jag sedan satt i plastficka i en pärm jag altrat...



När jag sedan vill ha en stämpel bläddrar jag igenom pärmen och letar fram en lämplig stämpel jag vill ha. På detta sätt ser jag även exakt hur stor stämpeln är och jag kan te x lägga över den Spellbinder jag vill ha och se hur stämpeln passar i den.


Det som är bra med detta tycker jag är att jag kan bara bygga på allt eftersom jag köper........och det händer ju emellanåt =)) Ibland skriver jag datum längst ner på en sida och på det sättet ser jag hur snabbt det ökar och vilket år jag köpt dem.

Clearstamps förvarar jag i de förpackningar som de kommer i när jag köper och har stuvade i en annan låda



Mitt stämplande går i perioder och just nu har jag haft en period där jag inte stämplat så mycket på kort..........fast nu börjar det locka igen =) Det är det som är så roligt med denna hobby, man ändrar sig hela tiden och kommer sedan tillbaka till olika tekniker man inte gjort på ett tag också får man ny inspiration direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)