söndag 30 oktober 2011

Jag har förnyat i vardagsrummet med en läcker lampa =)

I fredags var jag förbi en lampaffär då jag velat byta ut min fönsterlampa i vardagsrummet.

Jag hittade en fin lampa, dock inte alls i utseende vad jag hade tänkt, men blev förtjust i den så jag köpte den.




När jag stod i affären insåg jag att en sån här lampa är väldigt enkel att göra själv. Den är helt enkelt gjord av ett band som är snurrat runt och runt hela lampskärmen. Just denna är i band av typ organzamaterial.

För att bandet inte ska gå rakt upp och på lampan på insidan har de stoppat bandet utanför den hårda vita ställningen hela tiden som är strax ovanför botten.

Jag köpte även en annan form till min sons rum och bytte mot den lampskärmen han hade och det blev också fint.........hoppas han blir nöjd när han kommer hem =)



Om någon får lust att prova får ni jättegärna lämna ett spår i bloggen hos mig så kommer jag in och kikar hos er på resultatet!!

Kram Iffa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)