måndag 29 oktober 2012

Födelsedagskort i annorlunda form =)

Hej!

Igår ägnade jag större delen av dagen åt att göra dagens alster....och vad kul jag
hade när jag skapade denna, det var ett sånt där superkul projekt =)

Jag har använt ett nyinköpt underbart papper från K-design och passar samtidigt
på att vara med i deras tävling anything goes som de har under oktober månad!

Jag låter bilderna tala för sig själva idag och dom är ganska många i antalet då jag ville 
dokumentera alla håll på den =)




En kapsyl inköpt på mässan i helgen har manglats genom Epicen och fått lite siffror på sig...







Självklart har mina magneter fått jobba....som vanligt =) så öppningen på kortet
är under. Jag har satt ihop de två bottendelarna med......självklart öljetter =) och då
använt mitt nyinköp,hihi.


Botten fick en av mina personliga stämplar...



Jag var ju även på mässa i lördags i Göteborg.
Självklart gick jag inte helt tomhänt därifrån som ni förstår 
så här är lite vad jag inhandlade =)

Underbara julpapper från Maja Design, ny swirl från Nellies, lite Stickles, utee
och underbara julbilder från charlies.


Två nya kantstansar, fyndade lite dies från TH. Snygga kapsyler, stämpel och
superbra förvaring (tack för tipset Pernilla =)

Fick tag i en Crop-A-Dile.............vilket fantastiskst verktyg!!!



Blev lite mer förvaring av min favoritserie från Åhléns och Lagerhaus hade små söta burkar med juldekoration till bakverk =)



Om ni inte provat göra en sån här hatt så gör det, det var sååååå kul och 
jag har redan planer på en till!

Kram från mig!




















27 kommentarer:

  1. Vilken SUPERLÄCKER hatt!
    Ha det gott....

    SvaraRadera
  2. Sikken en dejlig "heksehat" og så med penge i, rigtig god ide i stedet for et kort. knus morkaren.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig hatt:-) gillar raden av knappar och svarta blommorna:-) sååå snyggt!!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Skitsnygg hatt,
    den skulle jag haft i kväll när det va halloween fest på jobbet :)
    Va mycket fint & bra du köpte på mässan.
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Wow säger jag bara så häftig super fint
    Vad mycket fint du inhandlat , kul med lite nytt..

    Kram på dig
    //Anneli

    SvaraRadera
  6. Jädrans vilken hatt !!! Den har du jobbat rejält med. Tänk att få en sådan. Och mycket blev det inhandlat på mässan. Där finns mycket frestelser.Få se vad du ska skapa av dessa saker framöver.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Hej Iffa!
    Jisses vad läckert hattkort du gjort:)) Du är så nogrann och duktig:))

    Vad fina grejer du fick med dig hem från mässan. Jag gillade kapsylerna som de embossade, men då vi inte hann stanna tills demon var, så köpte jag inga. Får bli en annan gång.

    Ha en fin vecka
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  8. Jätte snygg hatt och färgkombon rockar ju! :) bra jobbat!

    SvaraRadera
  9. Vilket arbete du har lagt ner, Lyckliga födelsedagsbarn som får denna läckra skapelse.

    SvaraRadera
  10. Jisses vilket super läckert kort. Pappret är ju bara så underbart läckert.
    Visst är det väl vansinnigt roligt att gå på mässa. Så mycket fint du fick handlat.

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  11. Åh vilken härlig hatt!!
    Och vilka fina saker du köpt! Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Din hatt är super fin, tänk att få den. Ha det gott. Kram Nina

    SvaraRadera
  13. Riktigt läcker häxhatt!!
    Och vilka roliga inköp du gjort på mässan :)

    Kram/ Elisabet

    SvaraRadera
  14. Hejsan vännen,
    men WOOW såå läcker hatt, såå snyggt det är med svart och rött, så läckert med svarta rosorna och så stålnätet, ja jisses bara såå läckert alltihopa så man tappar hakan ;)
    Men oj vad mycket härligheter du har shoppat på mässan :)

    Ang din fråga om vilken dies jag använt på blomman på mitt kort så är det en Spelbinders Pionsetta :)

    HA EN HÄRLIG FORTSATT VECKA!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  15. WOW va läcker din hatt var min pyttelilla hatt går ju inte att jämföras med din, vilket arbete du har lagt ner på den och så glad mottagaren måste bli för denna skapelse. Ja idag tog jag lite paus ifrån julkortstillverkningen känns som lite tomteverkstad här hemma just nu men det var fantastiskt roligt att få så många kort på beställning kommer att visa en del på bloggen snart. Lite avis är jag på dig som fått gå på mässa och frossa i fina skrapsaker och fina grejer hhar du ju fått med dig hem.
    Ha det så gott
    Kram Mona

    SvaraRadera
  16. OH vilken snygg och häftig hatt, gillar den jättemycket med alla fina och häftiga dekorationer.
    Du har verkligen inhandlat många fina saker, har själv aldrig varit på någon mässa eftersom vi inte har någon här i närheten:( Gillar die från Nellie Snellen och de snygga från TH.
    Ha det bra!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  17. Vilken snygg hatt. Snyggt papper och snyggt dekorerat, så häftigt med svarta rosor :) Fiffigt att kunna "vicka" på hatten och ha möjlighet att skriva en hälsning. Många fina saker du handlade på mässan, man blir lite avis, men jag har min framför mej, om drygt 2 veckor. Ska bli kul. Önskar dej en trevlig fortsättning på veckan. kram bibbi

    SvaraRadera
  18. wow så häftig och läcker hatt. Ja pappret passa såå bra till detta.Riktigt snyggt!
    Fint med hönsnät, det var ett tag se jag använde det, blir sugen.....
    Du är så finurlig och det gillar jag. Kul överraskning med pengafacket under.
    ciaoo

    SvaraRadera
  19. Jisses, vilken häftig hatt!!! Såå fräckt med nätet och den manglade kapsylen!! Duktiga du!!! Vilka fina inköp du gjort, sitter här och dreglar över dem...Hihi!!! Alltid lika kul när man hittar saker man "behöver"!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  20. Wow!!! *gapar* Vilken fantastisk hatt!!! Och bäst av allt är ju den fiffiga lösningen med botten som blev kortet! Helt fantastisk!!! Nu håller jag tummarna för dig i utmaningen!!!

    Oj vad mycket läckert du hittat på mässan! Alltid kul att få shoppa lite scrapsaker :)

    Trevlig onsdag!!! Kram

    SvaraRadera
  21. Fantastisk! Urläcker! Fiffig! Ja jag kan inte annat än hålla med övriga... Vilket jobb du har lagt ner å så läckert det blev. Jätteroligt att du ville vara med i K-designs och visa upp den.
    Kram Kattiz

    SvaraRadera
  22. WOW, så makalöst läckert och vilka super häftiga färger!
    Vilken super härlig grej!
    Du kan du min vän!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  23. Åhhh vilken härlig skapelse! Vilka härliga detaljer och vilket arbete! Vad duktig du är :)

    Kram
    Åsalill

    SvaraRadera
  24. Grymt och sanlöst läcker hatt, WOW! Och fett snygga papper, färger och dekorationer, jösses vilket mumsigt alster!! Snyggt med texten urklippt och de svarta, maffiga rosorna höjer verkligen intrycket med sin placering!

    Oj, vad mycket fint du handlat på dig, ska bli så roligt att se vad du hittar på med det nya materialet framöver! =) Bakverksdekorationerna ser jättemumsiga ut, tänk så fina cupcakes eller tårtor du kommer att kunna göra med dessa. Mysiga julark ser jag också!

    Ha det toppen!

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  25. Jag sitter här och bara gapar. Du... den är GRYM!!!!! Helt super! Gillar nätet. Har en rulle nät, som jag inte vet vad jag ska göra med. Men nån hatt tror jag ändå inte att jag vågar mej på... *S*

    SvaraRadera
  26. Hej Iffa!
    TACK! för din fina kommentar inne hos mig:) Självklart kommer jag nästa gång till Gtbg när det är mässa:) Jag är sååå nöjd med grejerna jag köpte på mässan:)))) Igår testade jag din läckra vikning (det som man öppnar uppåt) så himla kul att göra, Tack för din fina tutorial på den:)))
    När jag gör kuvertkortet så sätter jag en hel bit papper på baksidan, så blir det snyggt:))

    Hoppas du får en skön helg:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  27. Läcker hatt!
    Snyggt med rött och svart och
    som vanligt har du en massa tuffa
    och fina detaljer, kul med kortet i botten.
    Kul med allt scrappgodis du köpt :)
    Ha en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)