onsdag 29 februari 2012

Titta vad det kan bli av några hjärtan!

Min inspiration får jag överallt. Ibland ser jag något helt vanligt som inte alls har med scrap att göra men då kan jag få en idé till ett kort. Jag hittar även inspiration på mina bloggrundor och lite överallt =)
Det jag ska visa hur man gör idag har jag hittat när jag var ute och surfa omkring.......och jisses vad smarta en del är!

Så här fint blir dagens projekt =)


Självklart blir det en tutorial så ni själva kan göra dessa fina!! Passar perfekt att sätta på ett bröllopskort, eller hur!

Ni behöver en hjärtstans och man stansar ut två hjärtan till varje figur som man ska göra...


Till den kvinnliga har jag valt en ljus brun färg som blir huden och sedan en mönstrad till blusen.
Börja med att lägg den mönstrade ovanpå den bruna och klipp till en urringning...



Stansa nu ut två små cirklar som passar storleken på hjärtat och sätt ihop dem...


Lägg nu dessa två ihopsatta cirkar över den mönstrade blusen...



Nu har jag tagit lite distresse och färgat in kanten  som blir av cirklarna....och här valde jag helt plötsligt att byta sida på min då jag ville ha lite ljusare färg =)....



Som ni ser nu har det blivit lite mer framträdande i formerna.
Nu över till själva kroppen, dax att ge lite effekt och göra en klyfta.

Stansa ut två cirklar i den bruna färgen....



....lägg dem så det blir en fin klyfta och klipp sedan bort överflödet....



Jag har tagit distress som ni ser för att få lite djup på det. Nu är det bara klistra på blusen så är hon klar =)

Över till mannen. Här har jag stansat ut en svart till kavaj och en vit till skjorta...



Klipp ett jack ner på det svarta hjärtat och vik över som en kavaj....




Klipp sedan ut en liten trekant på varje sida så att kavajen får sitt utseende...


Knyt sedan en knut på ett band och klipp av alldeles vid knuten...



Limma fast slipsen på skjortan....



...och sista på med kavajen...




...och nu har man alltså fått detta fina par som var längst upp...



Vill man göra dem lite längre kan man göra en kjol till kvinnan. Stansa då ut en scallopcirkel och skär bort kanterna....



Jag valde sedan att sätta ihop och dölja kanten med ett band som fick bli ett brett skärp...



På mannen skissade jag bara upp ett par byxor och satte fast med band också. Kanske inte de snyggaste byxorna  men ni förstår idén hoppas jag =) ....




....och här är paret i den längre varianten....



Det var mitt tips denna onsdagen! Två jobbdagar kvar och sedan helg som det ser ut att bli fint väder på =)

Kram Iffa

13 kommentarer:

  1. ÅÅh jisses så snygga dom blev, Tack för tipset!!

    Kramen Majsan

    SvaraRadera
  2. Haha, jättegulliga! Perfekt på bröllopskort ju *tummen upp*

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, älskar det manliga hjärtat!! Det svarta pappret var ju bara för läckert det också. Får alltid sån himla inspiration här hos dig,tack för att du tar dig tid att göra/visa beskrivningar så ofta :)
    Ha det bra nu, som du skrev snart helg och solen lyser :)
    Kram Millan

    SvaraRadera
  4. WOW WOW WOW OMG vad du är grym på att få det till:)
    Är mycket imponerad av det du visar och delar med dig av:) Har kopierat det och kommer helt säkert lifta det av dig någon gång:) TACK SNÄLLA:)

    Blev JÄTTEGLAD för dina ord om "Albumet" till mitt barnbarn:) Så trevligt att du gillade det:)

    TUSEN TUSEN TACK också snälla gullig du för alla fina ord och komplimang det värmer och stannar kvar hos mig:)

    Ha en underbar dag och kramar från Lilla vännen Inger ♥

    SvaraRadera
  5. Men så snyggt och så fiffigt.
    Tack för att du delar med dig och ger inspiration.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Wow vad läckert. Tack för inspirationen du ger. Kram Lena

    SvaraRadera
  7. En sån häftig idé och en kanonbra och enkel tutorial! Du är så himla bra på att göra tutorials och skapar så fina och inspirerande alster!

    Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
  8. Vilka läckra hjärtan, tack för den fina beskrivningen.
    Ha en super fin helg!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Så häftigt, jag gillar när man kan använda sakerna till mer än vad de är till för :)
    Undrar vad det svarta pappret till kavajen heter och var du har köpt det?
    Ha en bra söndagkväll!

    SvaraRadera
  10. wow så nydeligt
    knus Pia

    SvaraRadera
  11. So cute!!! Thanks

    Val
    www.crieartezzanato.blogspot.com

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)