lördag 15 december 2012

Mitt första försök......

......på många år att färglägga med Promarkers finns idag att skåda =)

Jag älskade att färglägga när jag var liten.........men av någon anledning är det inget
jag fastnat för nu. Dock när jag ser alla fantastiska färgläggningar runt om i
bloggar blir jag så sugen på att lära mig. 
Jag har försökt med Distresse på alla olika sätt, med pensel och med markers men det samarbetar inte
med mig....jag tror jag är en penntjej åt tuschhållet helt enkelt. 
Hade sedan innan ett ganska bra gäng med Promarkers så beställde ett stort gäng till och idag
får ni en första glimt av mitt lilla försök =)
Har försökt använda blendern också vilket jag inte riktigt vet om jag fatta om jag gjorde rätt =)

Denna stämpeln lyckades jag lägga fingrarna på, älskar snögubbar och denna tycker jag är
sååååå söt! Pappersvalet..........hihi, ja som ni förstår är det mina favvisar från K-design igen!




Köpte en rolig textstämpel när jag var på Scrapfabriken. Älskar att använda denna teknik som jag även gjort denna gång på texten.




Idag blir det till att skriva adresser på alla kuvert och gå ut i snökaoset som råder här idag
och få korten postade så de kommer fram i tid.
Tänk att det bara är en dryg vecka kvar till alla härliga lediga juldagar!

Kram på er!




26 kommentarer:

  1. Så søt snømann og kjempefint pyntet kort.
    Det er sjelden jeg bruker blenderen til annet enn å fjerne tusjstreker som kommer utenfor streken på motivet.
    Har du prøvd å finne 3 farger som ligger helt inntil hverandre på fargeskalaen (f.eks 3 røde)og legge den lyseste over hele flaten du vil fargelegge, legge den mørkeste der du vil ha skygge, gå over det mørke med den mellomste fargen og tilslutt gå over alt med den lyseste?
    Ha en fin dag i snøværet, vi har også snø og vind i dag !!

    SvaraRadera
  2. Men jösses tjejen!!! Så snyggt du fick till det med snögubben! Jag skulle aldrig kunnat säga att det är första gången. K-designs papper är ju så underbara. Hela kortet är underbart juligt och varmt! Fantastisk insida! Gillar jag med just det där med två olika färger på stämpeldynorna men jag brukar ha svårt att få till det så snyggt och de åker snabbt i papperskorgen :) Nu är det väldigt länge sedan jag provat, tack för inspiration för nu kanske jag ska ta och testa igen snart :)

    Idag ska vi iväg och handla de sista julklapparna. Varje gång vi tror vi har allt så kommer vi på ännu något som vi inte köpt :D

    Ha en toppen helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan vännen,
    ÅHH jag älskar ju också snögubbar och dessa magnolias snögubbar är ju såå underbart söta. Du har ju färglagt motivet galant :).
    Textstämpeln är ju såå härlig, såå snyggt dekorerad med alla blingen och så hjärtan på blommorna.
    Nu hoppas jag får se mera stämplar som du färglagt, såå roligt ;).

    Ja fy attans vilket väder, håller mig nog inne idag :)

    Jag har inte hunnit med att kika in på ett tag, det är ju fullt upp hela tiden, men kommer igen när det lugnat ned sig :)

    HA EN RIKTIGT HÄRLIG HELG!!

    BAMSEKRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  4. Snöstorm här också....perfekt pysselväder. Jättefint kort, snyggt med utstansat i mönstrat papper. Färgläggning är inte min grej heller...men jag antar att jag har lite för dåligt tålamod :) Men jag tycker att du lyckats bra och lite sugen på att plocka fram pennorna och ge det en chans till blir jag....
    Ha en bra helg!!

    SvaraRadera
  5. Det är kul att färglägga och övning ger färdighet, heter det ju, så det är bara att ligga i och måla på!

    Kortet blev väl jättefint?! Det tycker jag iallafall!
    Gillar de där snygga kvistarna bakom snögubben lite speciellt också.

    Ha en fin tredje advent!

    SvaraRadera
  6. Håller helt med de övriga i att du har lyckats förträffligt med färgläggningen.. Snögubbarna från Magnolia tycker jag är såå söta. Men kom på att jag inte har någon själv, så det får det nog bli en så småningom.. Jag använder inte så ofta blendern när jag färglägger.. Tycker det är svårt att få till det med den..

    Gillar det utstansade.. Särskilt de små kvistarna.. Är det en MS stans du har använt?

    Jag postade mina julkort igår.. Känns så skönt att ha det gjort..

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Kortet är jättefint färgläggningen är då inget fel på du kan visst..........
    Ska också skriva julkorten den här helgen plus skickas iväg ....
    Kram
    //Anneli

    SvaraRadera
  8. Du lyckades ju jättebra med det söta snögubbet.
    Ha en toppen bra helg.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Det var en gullig snögubbe. Här är det plus och regn. inget kaos här inte.
    Ha en bra helg.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  10. Vilket underbart snyggt kort och din färgläggning likaså!
    Härlig snögubbe, precis så kommer vi alla se ut idag om vi går ut i detta väder, som snögubbar!!!

    Ha det bra!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  11. Du har lyckas så fint med din färgläggning. Insidan är lika fin som utsidan. Trevlig helg. Kram Nina

    SvaraRadera
  12. Väldigt passande kort i dessa tider. Du har lyckats bra med målningen. Jag tyckte att det tog tid att fåm det så man blir nöjd. Dotter Lena är fantastisk på att måla. har du sett ??
    Här blaskar idag så man blir blöt när man går ut. Stannar ng inne och myser.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  13. Det blev ju hur sött som helst! Du är duktig på alla områden, som jag misstänkte. Ovant att se färglagt motiv hos dig. Idag har vi trotsat det ruggiga vädret och köpt färdig julklappar (tror jag ;-) tomten tyckte även jag skulle en fin klapp i år så det fick också köpt.. ;-) ha en trevlig kväll. Kram

    SvaraRadera
  14. heja heja! Vad duktig du är. Jag tycker oxå det är klurigt att färglägga men övar man och kollar tuben så lär man sig mycket. Din gubbe är urfin!
    Själv märker jag att jag ej har tålamod att sitta sådär flera timmar med en målning, jag vill att det ska gå fort. Jag övergav copic och promarkers mot distress markers och tombows sedan för att det kändes enklare= snabbare. Men jag vet ej..färgerna åker i hop om man ej väntar, det blir pölmärken...

    SvaraRadera
  15. Åååh så fint det blev! Smart att börja med en snögubbe - blir ju inte så mycket att färglägga då ;o) Hela kortet är jättevackert! Du har så snygga papper och vackra dekorationer att vila ögonen på!
    Även jag har försökt få klart julkorten idag. Eftersom jag är i Stockholm några dar tog jag med mig de jag hade och adressboken (de flesta gick iväg i onsdags innan jag åkte) Tror att alla "utsocknes" är klara nu i alla fall. I Gävle kan jag ju gå/åka runt och posta själv i lådorna om jag inte hinner på annat sätt ;o)
    Ha en härlig 3:e söndag i advent! Kram!!

    SvaraRadera
  16. Vilket fint julkort Iffa!! Kul att du har använt promarkers, det är ju liksom mina favvisar :) Tycker du lyckas riktigt bra, man får öva öva, jag gör det hela tiden. Just röd kan vara lite svår när man övar med blendern, för röd blöder väldigt mycket. Jag började med ljusare färger för att få in tekniken, och sen använder jag ofta minispetsen man kan köpa till :) Hur som helst tycker det du gjort är jättefint!!
    Kramis

    SvaraRadera
  17. Vilket härligt julkort!! Snögubben är jättesöt måste jag säga:) tycker själv att det är svårt att färglägga vitt, men du har lyckats måste jag säga:) jag har aldrig målat med promarkers, är själv en copicsmänniska...
    Ha det bäst
    Kramkram

    SvaraRadera
  18. Ups,, glömde något viktigt...förstår att du gillar papperna, de är underbara! Du vet att K-design söker Dt för nästa år.... kolla i bloggen :) kram

    SvaraRadera
  19. Ups,, glömde något viktigt...förstår att du gillar papperna, de är underbara! Du vet att K-design söker Dt för nästa år.... kolla i bloggen :) kram

    SvaraRadera
  20. Åh vilket gulligt kort!
    Så snyggt du fått till det! Halsdukeno vantarna sr ju verkligen hemstickade ut :)Ja visst är det snyggt att färglägga stämpeln med två olika färger - det blir så effektfullt!
    Ha det bra i snöyran som kanske övergått till regn nu...? Själv kurerar jag mig från en förkylning som hoppade på mig igår...

    SvaraRadera
  21. By the way - fortsätt färglägga! ;)

    SvaraRadera
  22. Åååh, vilket riktigt julmysigt kort du skapat! Magnolias snögubbe är så söt och du har färglagt den superfint! Jättekul att du plockat fram dina Promarkers och du har verkligen fått till en läcker effekt med dem! Snygg och rolig textstämpel, vad fint du placerat den där i hörnet! Julens snyggaste designark har du använt också ;) Hehehehe, jo, precis som du skrev hos mig så är det mitt jultema för i år också och jag längtar precis som du efter nästa mumsiga kollektion.

    Aha, så ni har tjuvstartat med julgranen, vad härligt!! Vi väntar lite till, har granen ståendes utanför köksingången och som alltid så är man lite rädd att alla barr ska falla av innan det ens hunnit bli julafton. Men nästa helg åker den garanterat in efter en liten tillvänjning av varmare temperaturer i garaget, längtar =D

    Håller med dig om kvadratiska kort! Kul att du gillar när de öppnas "från fel håll"! Precis som dig så gillar jag helst lite andra former och vikningar, men kvadraterna är guld värda när det ska gå snabbt som med många av julkorten =)

    Hoppas att det kommer mer av dina Promarkersverk och att du tyckte det var roligt! Som en pappegoja måste jag få upprepa Rozzans tips ovan också - kolla in K-Designs DT-Call!

    Ha en underbar tredje advent och tack för all härlig inspiration som du bjuder på!

    Kramar

    SvaraRadera
  23. Hej Iffa!
    Såååå gulligt julkort du gjort:) Visst är det kul att måla med promarkers, du har lyckats mycket bra:)) Vackra papper och dekorationer du använt:) Textstämpeln gillade jag massor, snyggt när man tar olika färger på dem:))

    Ha nu en fin tredje advent

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  24. Snögubbarna är så söta. Ha precis köpt på mig pennorna distress marker så vi få se vad det är! God jul!

    SvaraRadera
  25. Jättefint och gulligt kort.
    Fint stämplad text.
    Kram

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)