onsdag 29 augusti 2012

Prövat på en ny kortvikning!

Hej!
 
Prövade på att göra en för mig ny kortvikning, gillade den massor.....precis som alla
andra kortvikningar =)
 
 
Passade även på att använda den nya fina stämpeln från Bildmålarna, älskar texten!
 
 
Helt öppet åt ena hållet....
 
 
Gjorde ett litet minikuvert som jag stoppade en liten lös lapp
i som man kan ta upp och skriva något litet i....
 
 
Helt öppet åt andra hållet......
 
 
Älskar dessa små söta nallar, dom är så söta =) Gjorde massa små prickar med
Stickles runt som jag gjorde på ett motiv för flera år sedan,
tycker att motivet poppar upp lite mer då.
 
 
 
 
Om ni vill pröva er på att göra denna kortvikning är den superenkel!
Ta en rektangulär form med mått som går att dela på tre.
Skär snett från ena kanten till den andra så höjden blir olika och
sedan är det bara att biga och vika.
 
 
Tack för alla fina kommentarer ni ger mig, älskar att läsa varenda en av dom!!
Även ett stort tack till alla er andra som kikar förbi men bara tittar, ser att ni är många på besöksantalet =)
 
Kram på er!
 
 
 


26 kommentarer:

  1. Verkligen ett fint kort och snygg vikning.
    Gillade receptet :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Superduper snyggt!
    Härlig kortvikning, måste jag prova!

    Jag gillar också textstämplar, finns så många härliga!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt!
    Måste testas =)
    Kram/Y

    SvaraRadera
  4. Inte en öljett så långt ögat kan nå...men supersnyggt ändå!!!!! :)
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt kort, och läcker vikning. Är superdålig på att använda alla härliga vikningar som finns. Men jättekul att kolla på hur andra gör. Får massa härlig inspiration inne hos dig! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Visst är det roligt att pröva nya vikningar. Jättesnygg vikning och underbara dekorationer.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  7. Jättefint kort, snygg vikning och du har dekorerat med fina detaljer. Vad bra att du skrev var receptstämpeln kommer ifrån. Jag har den men visste inte var jag köpt den :))Kram Gertrud

    SvaraRadera
  8. Elegant kort, med en skøn tekst. knus morkaren.

    SvaraRadera
  9. Superfint kort! Gillar verkligen denna vikningen. Fina stansar. Både bårdsransen och cirklarna var urfina. Vilken bra budskaps stämpel. Och nallen är ju såå söt.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Alltid lika roligt med nya vikningar som man inte prövat :) Ibland är just det enkla det vackra!
    Vad kul att du ville vara med i min utlottning!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Queeen of vikningar :D Hm... lite språkmässigt kanske fel men kom inte på vad det heter på engelska så här plötsligt :) Helt underbart kort. Gillar alla vackra pärlor och dekorationer.

    Har inte själv heller gjort just denna vikning men den har länge varit i mitt huvud och på g att göras :)

    Ha en toppen dag! Kraaam!

    SvaraRadera
  12. Tänk vad många olika kortvikningar det finns. Ibland faller de i smaken ibland inte. Du har gjort ett jättevackert kort.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  13. Oooh, vad läckert! Alltid så roligt att kika in här och se vad du hittat på, du bjuder allt som oftast på något nytt och fräscht!

    Snyggt kort, roligt vikning och många fina detaljer! Kuvertet med plats för notering är ju så läckert, kanterna på kortets övre kant och på övriga detaljer är supersnygga och jag hålelr verkligen med dig om den fina textstämpeln, verkligen fin text på den!

    Ha en underbar dag!

    Kramar

    SvaraRadera
  14. Snyggt! Fina färger! :)
    Jag har faktist glömt bort den där vikningen! Bra du påminde mig för den är ju enkel, snygg och lite annorlunda än ett vanligt avlångt eller 4kantigt kort! :)
    Ha det!

    SvaraRadera
  15. Vilket snyggt kort!!! Alltid kul att se ett kort med en annorlunda form. Gillar ditt val av papper och den vågiga kanten, så snyggt. Men så blir det mesta du gör :)
    Imorgon är det fredag igen...tiden flyger iväg. I helgen ska jag pyssla :) Men jag börjar lördagen med shopping, ska handla lite nytt i pysselväg...för man kan väl inte få för mycket sånt, eller?? HIhi
    Ha en bra kväll!
    Kramis

    SvaraRadera
  16. Härlig vikning du bjuder på och så lätt det såg ut att vara. Underbar textstämpel sådana kan man inte har för många av. Och den lilla nallen så söt så.
    Håller på med en grej till min mamma som fyller 70 i början på september Hon förväntar sig ett tjusigt kort men jag tror hon kommmer att bli överraskad. Måste vänta att visa den innan den stora dagen för hon kikar gärna in till mig.

    Ha en underbar Helg
    Kram Mona

    SvaraRadera
  17. Jättefint litet kort som någon kommer att bli så glad över att få!

    SvaraRadera
  18. Vilket finfint kort med massor av fina papper och annorlunda vikning.
    Toppen!

    SvaraRadera
  19. Snyggt kort!
    Läckert papper och fina färger.
    Jag gillar också den vikningen.
    Vilket gulligt litet brev :)
    Önskar dig en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Mycket fint kort , jag hittar mycket fint här inne...................

    kramar från mig
    //anneli

    SvaraRadera
  21. Jättefint kort och rolig kortvikning! :)
    Jag gillar kuvertet inuti.

    Kram

    SvaraRadera
  22. Jättefint kort med den nya vikningen. Jag har själv gjort den och gillar den mycket. Det är alltid kul att pröva nya vikningar. Jag har i mitt senaste inlägg gjort ett kort dör basen är av två kuvert. Ha en trevlig och skön helg. Kramar Katarina

    SvaraRadera
  23. Snyggt kort och fina stämplar och dekorationer. kram bibbi

    SvaraRadera
  24. Jättesnyggt kort med ett så fint mönsterpapper och fina dekorationer! Alltid roligt med en annorlunda vikning också - jag kommer sällan mig för med sånt....
    Ha en skön söndag! Kram!!

    SvaraRadera
  25. Snyggt kort och kul vikning. Receptet sparas:) Kram

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)