onsdag 19 september 2012

Min favoritfärg!

 
Hej hopp!
 
Antar att ni inte missat att jag fullkomligt älskar olika kortvikningar =)
En favoritkortvikning är "Criss-Cross-Card".
Denna gången valde jag dock att använda mina älskade små magneter
och gjorde kortet öppningsbart =)
 
Mina favvofärger...........ja, en av dom är lila, så detta kort fick gå
i lila och svart.
 
 
Som ni ser blev det mååååånga halvpärlor på detta kortet också =)
 
 
Kameran har skojat igen =) ......blommorna matchar pappret även
om det inte ser ut så här!
 
Insidan blev enkelt dekorerad....
 
 
Halvöppnat ser kortet ut så här....
 
 
.......också då till slut baksidan ......
 
 
Jag höll samman de utstansade bitarna med samma die från Spellbinders,
denna har blivit en klar favorit här hemma!!
 
Kram på er!
 
 
 
 


33 kommentarer:

  1. Gillar också den vikningen,och färgerna är läckra.
    Hoppas att du hittar bilder med bärgaren och blixten :)
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Ja, lilla og sort er meget smukt sammen, og dine blomster understreger farverne. knus morkaren.

    SvaraRadera
  3. Så fint kort gillar mycket. många pärlor där men så snyggt.
    Kramizar Ulla

    SvaraRadera
  4. Åhhhh, ett superfint kort ...
    Kram
    //Anneli

    SvaraRadera
  5. Mycket snyggt!
    Lila är min favvisfärg också, bara äääälskar =)
    Lila-svart lirar bra ihop så det blir snyggt. Länge sen jag gjorde criss-cross så kanske på tiden att prova på det igen. Får passa på innan scrapsakerna packas ned.
    Ha det gott!
    Kram/Y

    SvaraRadera
  6. Snyggt kort, gillar dina färger och den smarta lösningen med magneter. Pärlorna på framsidan är ju så snygga och kortvikningen är super:)
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  7. Vilket snyggt kort! Va är det för magneter du använder? :)
    Kram Linnéa

    SvaraRadera
  8. Snyggt!!
    Kul att du jobbat så mycket med halvpärlor som dekoration.
    Gillar färgerna väldigt mycket...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. Snyggt kort :) Lilaär snyggt och en trevlig färg att jobbamed. Snyggt med siluetterna på insidan och all pärldekoration. kram bibbi

    SvaraRadera
  10. Så läckert! Härligt "orientalisk"! :) Otroligt snygg kombination med svart och lila! Varför får inte jag till det... :D

    Helgen börjar närma sig, så jag önskar dig redan nu Ha en riktigt riktig trevlig helg!!!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Sååå snyggt!!
    Lila och svart är verkligen läckert ihop.
    Och va snyggt med så mycket halvpärlor. :)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  12. Wow! Läckert!!!! Så himla snyggt, lila och svart är bara så fint! Du är så duktig på alla dessa vikningar!!!
    Jag gillar din baksida, nästan lika snygg som framsidan ju... :)
    Nu ska jag kolla på ditt tagalbum, kanske jag provar...
    Kramis!

    SvaraRadera
  13. Hej Iffa!
    Ett riktigt läckert crisskors kort du gjort. Me like:)) Lila och svart är jättefiiint ihop. Snyggt med alla halvpärlor, och smart med magnetlås.

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  14. Vilket ljuvligt kort och gillar hur du har satt på dom svrat halvpärlorna . MYCKET SNYGGT!!

    Kraaaaaaaaaaaaam Anneli

    SvaraRadera
  15. ÅHH WOOW vilket underbart kort, såå härliga färger, gillar lila och svart så mycket, blir ju såå himlans läckert :)
    Vikningen är ju verkligen såå snygg och javisst PÄRLOR O BLING i massor, ME LIKE ;)

    SvaraRadera
  16. Wow så läckert!!
    Ha det gott....

    SvaraRadera
  17. Superfint kort! Roligt att du har använt magneter så det blir öppningsbart. Fint med alla halvpärlor och spellisarna hade ju jättefin form. Svart och lila är ju jättefint ihop.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  18. WoW så snyggt!!! blomsterdekorationen är bara sååå snygg!!!
    Ja, visst är det kul med olika kortvikningar. Och du är ju så himla påhittig och bra på dom oxå ;)
    Tack för dina ord hos mig :)
    Hoppas du får en toppen fredag och helg
    Kramis

    SvaraRadera
  19. Vilket fint kort du gjort, så snyggt. Roligt med de svarta pärlorna du satt på ena sidan. Visst är det roligt med olika kortvikningar. Trevlig helg. Kramar Katarina

    SvaraRadera
  20. Jätteläckert kort! Gillar lila och svart och alla halvpärlorna blev jättemaffiga tillsammans. Jättesnyggt.

    Ha en fin helg!

    Kram
    Åsalill

    SvaraRadera
  21. Härligt kort och kortvikningen är så fin. Jag är nog tråkig av mig jag gör oftas bara vanliga kort, nä nu får det bli ändring på det. Trevlig helg. Kram Nina

    SvaraRadera
  22. Lila är alltid snyggt. Så fin kant du har gjort, snygg vikning och alla pärlorna, super. Jag skickar en nybakat brödskiva med smör och ost på :) Ha det gott och var rädd om dig. Kram Gertrud

    SvaraRadera
  23. Så snygg i färgen formen och pärlorna.
    Tack ska du ha för dina besök hos mig, det är så mysigt att läsa dina inlägg då du skriver personligt. Stor kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  24. Ljuvligt kort och en läcker vikning! Det här kortet är jag helt och totalt kär i!! Smart med magneterna så att kortet går att öppna. De svarta pärlorna i mängder på det härligt lila arket, klockrent och urtjusigt! Jag förstår verkligen att den snygga dien är en av favoriterna, läckra former på den!

    Den här vikningen har jag inte testat. Tror bestämt att jag måste pröva efter att ha sett ditt vackra verk =)

    Önskar dig en skön helg med mycket mys och avkoppling!

    SvaraRadera
  25. Vilken kul vikning!! Den måste jag prova vid tillfälle:-) Tackar för tipset;-) Lila och svart är ju bara för snyggt!! Tycker kortet på ett sätt är stilrent men ändå innehåller så mycket detaljer..Gillar pärlorna massor:-)
    Du har verkligen lyckats Iffa
    Dina besök hos mig gör mig så glad,Tack goa:-)
    Ha det gott och hoppas vi syns på någon scrappträff snart:-)
    Kramiz

    SvaraRadera
  26. Snyggt kort.
    Jättefin lila färg, kul vikning
    och snyggt med alla halvpärlor.
    Ha en bra vecka.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  27. Ett helt fantastiskt snyggt kort

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  28. Riktigt läcker färgkombination! Det var faktiskt länge sedan jag gjorde den här vikningen. Tack för att du påminde mig. :-)

    SvaraRadera
  29. Jag tycker att kortet är väldigt fint. Lila och svart gillar jag också, speciellt i kombination.
    Kram

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)