tisdag 17 januari 2012

Maska stämplar

För er som inte provat att göra detta så vill jag varmt rekommendera det, jättekul och såååå fint blir det =) Jag tänkte jag skulle visa snabbt idag hur man går tillväga!

Börja med att stämpla upp den stämpeln du vill ha längst fram på motivet på pappret....
Stämpla nu upp stämpeln igen på antingen overhead eller som jag föredrar en vanlig post-it-lapp...

Klipp ut denna och se till att klippa på kanterna så att den inte blir för stor sedan och lämnar ett litet mellanrum...

Sätt fast denna utklippta stämpeln över det du stämplade på ditt papper...

Ta nu den stämpeln du vill ska hamna bakom och stämpla rakt över...

Ta nu bort den gula post-it-lappen..........

Resultatet blir så här fint!!!! Detta går att göra i fler steg om man vill. Då är det bara att planera vilken man vill ha längst fram, näst längst fram o s v och maska, maska och maska =))

Kram Iffa

4 kommentarer:

  1. ÅH så smidigt, tack för att du visar så bra hur man gör, tusen tack, har inte riktigt fattat vad maska betyder men nu så slant 10öringen ner =)

    Kramiz Majsan

    SvaraRadera
  2. Hej hej :) Du har fått ett award fråm mig, du är ju så himla mycket fina saker och är så bra på att visa hur du gör:) se min blogg. Kramis

    SvaraRadera
  3. Åhhh, äntligen hittat en alldeles perfekt beskrivning på maskning!
    Tusen Tack!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tackar detta har jag klurat på :)

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)